Gå til innhold

LP til CD-R, spiller med USB søkes, men hvor?

Anbefalte innlegg

Hei, for det første vet jeg ikke om denne er riktig plasert. Flytt den til riktig katogori om den så ligger på feil sted.

Jeg trenger litt hjelp, det jeg altså vil er å få LP platene mine ut på vanlig CDR plater.

Det kan godt koste litt så lenge det er en veldig enkel og bra løsning. Er min far som skal gjøre dette, så det må helst være _veldig_ lett. :)

Jeg har sett på denne og denne, men hvor får man kjøpt sant i norge? helst over nett.

Takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en gramofon med innebygget forsterker kan du kjøpe en Phono PreAmplifier og bruke den som et mellomledd mellom LP spiller og PC.

Så kan du ta opp sangene fra gramofonen og enkelt redigere til spor slik at du kan hoppe mellom sangene når du har brennt det hele ut på CD.

Tror det finnes noen programmer som automatisk lager spor, men de er ofte ikke helt til å stole på.

Hvis ikke har du alltids denne hos Hi-Fi Center Kjeden ;)

EDIT: men legg merke til

NB: Etterspørselen etter denne spilleren er voldsom om dagen, så noe ventetid må påregnes. Legger du inn bestilling nå får du først.
Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Hvis du har en gramofon med innebygget forsterker kan du kjøpe en Phono PreAmplifier og bruke den som et mellomledd mellom LP spiller og PC.

Så kan du ta opp sangene fra gramofonen og enkelt redigere til spor slik at du kan hoppe mellom sangene når du har brennt det hele ut på CD.

Tror det finnes noen programmer som automatisk lager spor, men de er ofte ikke helt til å stole på.

Hvis ikke har du alltids denne hos Hi-Fi Center Kjeden ;)

EDIT: men legg merke til

NB: Etterspørselen etter denne spilleren er voldsom om dagen, så noe ventetid må påregnes. Legger du inn bestilling nå får du først.

8453741[/snapback]

Hvis platespilleren har innebygget RIAA-forsterker trenger man ingenting mellom platespiller og pc men hvis den _ikke_ har innebygget RIAA-forsterker må man kjøpe en som monteres i mellom.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hei, for det første vet jeg ikke om denne er riktig plasert. Flytt den til riktig katogori om den så ligger på feil sted.

Jeg trenger litt hjelp, det jeg altså vil er å få LP platene mine ut på vanlig CDR plater.

Det kan godt koste litt så lenge det er en veldig enkel og bra løsning. Er min far som skal gjøre dette, så det må helst være _veldig_ lett. :)

Jeg har sett på denne og denne, men hvor får man kjøpt sant i norge? helst over nett.

Takknemlig for alle svar.

http://musikk-magazinet.no/visNettbutikk.as...p;VareID=200090

Her er en link til en LP-spiller med USBkobling til PC-en. Lagre filer i Mp3 eller CD-er=)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...