ponke Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Heisann, har et problem, sikkert en løsning på dette, men her er problemet: Har en pc med win 98 1st edition, oppdatert og hele pakka. En annen med win 2k, oppdatert og allting den også. Men problemet er det vanlige: Windows 98 kommmer seg ikke inn på den med Windows 2000 Pro. Fildeling er på, filer er delt. Dette er enten noe som ikke går, eller noe som skal konfigureres riktig, fordi at alt av hardware og drivere fungerer. Takker for all hjelp på forhånd! :wink: Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 i win 2k trur eg du bør bruke domene i staden for sann nettverks-gruppe. er ikkje helt sikker på forskjeller osv. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 Quote: On 2001-12-25 20:06, skybiz skrev:i win 2k trur eg du bør bruke domene i staden for sann nettverks-gruppe. er ikkje helt sikker på forskjeller osv. Om det er noen som vet noe mer om domener, og bruken om dette, og fordeler og sånt, si ifra... det som er viktig er at win 98 maskiner kan komme inn på win 2000 maskinen!!! Videre takk for svar :wink: Lenke til kommentar
walestr Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Hei Du må gi tilgang til maskinene som skal inn på Win2k maskinen. Lages under sharing i eksplorer. Da funker alt hvis maskinene "ser" hverandre nå.... Roger [email protected] Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Du må legge til en "account" til den brukeren som bruker win98 maskinen. Eller du kan logge på med samme navn som du har i win2k. Da skal det fungere så lenge filene er delt og nettverket fungerer utenom. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 det som er tingen med Win2K er at gjestekontoen som er til for vanlig fildeling i Win2K er avslått som default. for å slå på denne velger du enten startmeny -> kontrollpanel -> brukere og passord -> avansert -> avansert -> bruklere -> gjest (eventuelt Guest viss det er engelsk 2K) og klikker av haken på 'account is diabled/konto er avslått (eller no likn, har engelsk her :wink:) den andre veien til dette er høgreklikk på min datamaskin -> velg behandle (manage) -> brukere og passord -> brukere -> gjest/guest og klikker ut haken på kontoen er avslått. når du da prøver å få tilgang på delte mapper/rpintere fra win98 maskine til 2K maskinen, så taster du inn guest/gjest i passord boksen, og trykker enter. da skal du greie å komme deg inn på fildelingen i windows 2000, dette her gjelder også for windows xp, den har også avslått gjeste konto, fremgangsmåten for å koble inn den kan avike noe da. Ha en fortsatt God Jul! [ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2001-12-26 02:15 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2001 Takker, for det høyst lange, og meget riktige svaret, det morsomme nå var at jeg viste det var noe med det jeg også, og fikset det i går kveld, men takk for hjelpen! Fortsatt god høytid dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå