person Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Video: CIA Linked to Crack Epidemic http://www.youtube.com/watch?v=-UeV_JD-myc Crack The CIA The Last White Hope (trailer) http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_drug_trafficking http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_and_Contr...cking_in_the_US husk... dette er tenkemåten til en gjennomsnittlig amerikansk borger: "we need guns, or else people will shoot up teh schools." jeg tror ikke engang dette hadde vært vanskelig å gjennomføre i USA... Endret 23. april 2007 av person Lenke til kommentar
BHicks Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Dette har det vel vært snakk om helt siden Vietnam krigen, og det hadde ikke forundret meg et sekund om det stemte. Jeg har problemer med å se hvordan den Amerikanske regjeringen holder seg unna verdens 3 største "butikk" (og de høyeste profittfortjenstene på planeten), da land som Mexico, Marokko, Colombia m.fl er gjennomsyret korrupte som følge av forbudet mot narkotika. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Men USA er verst, uansett Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Men USA er verst, uansett 8460957[/snapback] Ja huff, la oss legge skylden for alle verdens problemer på USA. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Dette er konspirasjonsteorier, men som med alle andre konspirasjonsteorier har de grunnlag i noe sannhet. Min oppfatning av saken, etter å ha satt meg grundig inn i den for noen måneder siden, er at enkelte ansatte i CIA har smuglet kokain inn til USA. Det er liten tvil om at fly disponert av CIA har blitt brukt til smugling av kokain og sannsynligvis flere andre narkotiske midler, men det er langt fra det samme som at CIA som organisasjon smugler narkotika. Manuel Noriega, millitærdiktator i Panama fra 1983 til 1989, har lenge vært en nær venn av USA. Han var ansatt av CIA fra 1950-tallet til 1986, men ble i 1988 ettersøkt av DEA for narkotikasmugling. 22 500 soldater ble sendt til Panama for å arrestere Noriega og styrte hans millitærstyre. 3. januar 1990 overga han seg, og ble arrestert for narkotikasmugling og hvitvasking. Han sitter fortsatt fengslet i Miami i Florida, og skal forøvrig etter planen bli løslatt 9. september i år, på 18-årsdagen min. Noriega er et av flere eksempler på personer som har vært ansatt av CIA og enten mistenkt eller dømt for narkotikasmugling. Jeg har ikke tid til å skrive så mye nå, men kommer tilbake med mer info senere. Jeg har blant annet fotokopier av flere tidligere klassifiserte dokumenter som indikerer at flere ansatte i CIA smuglet store kvanta kokain. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har blant annet fotokopier av flere tidligere klassifiserte dokumenter som indikerer at flere ansatte i CIA smuglet store kvanta kokain. 8461503[/snapback] Hvordan har du fått tak i dette? Er det noe du har funnet på nettet og kopiert, eller noe du direkte har fått tak i? Mente det ikke negativt eller skeptisk, men er bare nysgjerrig Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg har blant annet fotokopier av flere tidligere klassifiserte dokumenter som indikerer at flere ansatte i CIA smuglet store kvanta kokain. 8461503[/snapback] Hvordan har du fått tak i dette? Er det noe du har funnet på nettet og kopiert, eller noe du direkte har fått tak i? Mente det ikke negativt eller skeptisk, men er bare nysgjerrig 8461573[/snapback] Mye av det er funnet på åpne kanaler på nettet, og hvor ekte de er kan derfor diskuteres. Noen av dokumentene har jeg imidlertid fått gjennom diverse kontakter, men det er ikke informasjon jeg kan gå nærmere inn på. Edit: The Oliver North File fra The National Security Archive kan være verdt å se på for de interesserte. Her finner dere også flere dokumenter med mye spennende informasjon. Endret 24. april 2007 av Dahl Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Mye av det er funnet på åpne kanaler på nettet, og hvor ekte de er kan derfor diskuteres. Noen av dokumentene har jeg imidlertid fått gjennom diverse kontakter, men det er ikke informasjon jeg kan gå nærmere inn på. 8461637[/snapback] Kan du dele de første dokumentene du snakker om? Jeg skal ikke spørre mer om de andre du nevnte, men du gjør meg (og sikkert andre) enda mer nysgjerrig Edit: Der kom det en link. Takker! Endret 24. april 2007 av Runar Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Slenger inn en link til: The Pegasus File. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Crack er vel heller noe som blir laget i USA. Tviler på at de trenger å importere et stoff som du nesten ikke finner i resten av verden. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Crack kommer fra kokain Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Nåja, ikke helt. Poenget var hvertfall at det finnes mest i USA. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Crack er vel heller noe som blir laget i USA. Tviler på at de trenger å importere et stoff som du nesten ikke finner i resten av verden. 8462658[/snapback] Korrekt. Av det jeg har lest kan jeg ikke se noen indisier på at crack er smuglet, men CIA og Bush senior har fått mye av skylden for crack-epidemien i USA. Crack kan enkelt lages ved å blande kokain og bakepulver, men crack koster mye mindre. Ettersom crack har høyere volum og lavere pris er det svært lite sannsynlig at crack ville blitt smuglet inn til USA, da det ikke gir like god profitt som å smugle kokain. Edit: Jeg presterte å skrive at kokain og crack normalt har samme pris, noe som ikke stemmer overhodet. som ArmenMinAU påpeker, crack er langt billigere. Endret 24. april 2007 av Dahl Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Crack er kokain for fattigfolk i tillegg til at det er 100x farligere wahu. For hvem er det som bruker crack? Prostituerte, uteliggere, kriminelle og andre. Billig kokain rett og slett. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Milton Friedman, en nobelprisvinnende økonom, hevder crack ble oppfunnet pga war on drugs. Fra et intervju med han om war on drugs: Paige: Let us consider another drug then, and that is the drug crack. Friedman: Crack would never have existed, in my opinion, if you had not had drug prohibition. Why was crack created? The preferred method of taking cocaine, which I understand was by sniffing it, snorting it, became very expensive and they were desperate to find a way of packaging cocaine... Paige: The entrepreneurs? Friedman: Of course, they're entrepreneurs. The people who are running the drug traffic are no different from the rest of us, except that they have more entrepreneurial ability and less concern about not hurting other people. They're more irresponsible in that way. But they're in business and they're trying to make as much as they can. And they discovered a good way to make money was to dilute this crack with baking soda or whatever else--I mean, cocaine, whatever else they do--I don't know the procedure--so that they could bring it out in five dollar and ten dollar doses. Lenke til kommentar
BHicks Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Dette så vi jo også under alkoholforbudet på 1920-tallet, hvor sprit ble veldig populært, da det var enklere å smuggle. Det var relativt lite bruk av sprit før forbudet, men vi betaler altså fortsatt prisen for dette feilede eksperimentet. Forbudet mot narkotika har skapt flerfoldige stoffer, eller gitt stoffer som ble veldig lite brukt et marked de ikke hadde før. Konsekvensene av forbudet idag vil vi nok slite med lenge etter at vi evt. legaliserer stoffene, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå