magnus_ps Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 jeg skal bygge en lukket basskasse, men vet ikke hvordan lim jeg trenger. noen som kan hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
randknu Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 trelim, jeg bygget min av 22mm sponplate og brukte vanlig biltema type trelim + små spiker mest for å holde det sammen mens limet tørka. Lenke til kommentar
magnus_ps Skrevet 23. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) trelim, jeg bygget min av 22mm sponplate og brukte vanlig biltema type trelim + små spiker mest for å holde det sammen mens limet tørka. 8453228[/snapback] planen var å bygge med MDF plater da, noe forskjell da? Endret 23. april 2007 av magnus_ps Lenke til kommentar
Ali_G Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 trelim, jeg bygget min av 22mm sponplate og brukte vanlig biltema type trelim + små spiker mest for å holde det sammen mens limet tørka. 8453228[/snapback] planen var å bygge med MDF plater da, noe forskjell da? 8453253[/snapback] Det finnes sikkert noe spesialberegnet lim til det og Men bruk vanlig trelim, har alltid fungert bra for meg og kjente! Lenke til kommentar
tomin Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 når vi bruker mdf på jobb til lister og foringer så bruker vi vanlig snekkerlim , men ta og puss litt med sandpapir e.l på flatene du skal lime så får du bedre heft. bruk også skruer til å sette sammen med . husk å for bor hullene Lenke til kommentar
Ali_G Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 når vi bruker mdf på jobb til lister og foringer så bruker vi vanlig snekkerlim , men ta og puss litt med sandpapir e.l på flatene du skal lime så får du bedre heft. bruk også skruer til å sette sammen med . husk å for bor hullene 8453546[/snapback] stemmer! forborring er veldig viktig, mdf sprekker opp utrolig lett! Lenke til kommentar
randknu Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Kan nok være en fordel å bruke MDF ja, min kasse av spon er tett, solid som et fjell, låter bra men du bør være godt trent for å flytte den rundt for å si det på den måten... Lenke til kommentar
hojo Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Trelim er det som funker på dette ja, Kjøp en flaske med bostik trelim klasse 3D da får du den sterkeste trelimen som finnes. Koster en hundrelapp og du finner den på alle byggvare forretninger Lenke til kommentar
magnus_ps Skrevet 24. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 ok.. takk folkens, har nok fåttt vite det jeg trenger å vite nå Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 nå har ikke jeg noen erfaring med å bygge slikt men hva med å bruke Marin & Teknikkeller Superfix eller tilsvarende type lim? det er jo ganske sterkt mot vibrasjoner og lignedne. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Kan nok være en fordel å bruke MDF ja, min kasse av spon er tett, solid som et fjell, låter bra men du bør være godt trent for å flytte den rundt for å si det på den måten... 8453959[/snapback] Jeg skjønte ikke helt hvor du vill med det her? Hvis du mente at det er fordeler å bruke MDF isteden for spon p.g.a vekt, så er vel MDF tyngere en spon. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Vel han mener nok at han brukt en del mer spon enn han måtte ha brukt MDF.. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Jeg trodde MDF var lettere men det er jo mulig jeg blander... tung er den iallefall. Lenke til kommentar
Ali_G Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 Jeg trodde MDF var lettere men det er jo mulig jeg blander... tung er den iallefall. 8461364[/snapback] MDF er tyngre ja, men du må jo bruke tykkere spon enn mdf? derfor er den tung tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå