JPTvete Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Slettet Endret 9. desember 2012 av JPTvete Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 Det første jeg ser er at det ser ut som om hun har mage på det første bildet, og at det er ikke helt hvitt "inni" armen hennes på bilde nummer to. Ellers syns jeg de var bra lyssatt og slikt. Det første ble litt grått i forhold til det andre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. april 2007 Rapporter Del Skrevet 23. april 2007 På nr. 1 syns jeg det ble litt dystert, litt for grått. Ellers har modellen bommet med hvordan hun holdt hode/ansiktet. Det ser ut som om hun har det veldig ubehagelig. Det ser også ut som om du har tullet rundt med en brush eller clone stamp, nede ved høyre side av skjørtet, langs benet. Nr 2 kan jeg med 90% sikkerhet si at du ha gjort en dårlig jobb med å endre bakgrunn. Da tenker jeg på venstre side av hode, i håret som flagrer. Det ser ut som du har tatt "rectangular lasso" å bare kuttet håret. Det KAN selfølgelig bare være at det er utbrent der oppe at det ser ut som om du har kuttet. Håret ble for lyst, og det oppstår skarpe kanter. Det ser også ut som du har brukt lav opacity på høyre side, og gjort det litt drømmeaktig i linjene. Mulig det bare er en sliten muntlig tentamenshjerne som spiller et puss. Jeg tror også du kunne dråppet alt av smykker, ringer, øreringer ol. Jeg syns ikke det passet sammen med antrekket. På begge bildene er det også ujevn bakgrunn, men det er bare pirk. Marius Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 24. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Det første jeg ser er at det ser ut som om hun har mage på det første bildet, og at det er ikke helt hvitt "inni" armen hennes på bilde nummer to. Ellers syns jeg de var bra lyssatt og slikt. Det første ble litt grått i forhold til det andre. 8453961[/snapback] Mage?? Leste du hva jeg skrev til bildet? Gjentar det: Ønsker tips/råd om hva jeg kan gjøre for å forbedre bildet. S Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 24. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 På nr. 1 syns jeg det ble litt dystert, litt for grått.Ellers har modellen bommet med hvordan hun holdt hode/ansiktet. Det ser ut som om hun har det veldig ubehagelig. Det ser også ut som om du har tullet rundt med en brush eller clone stamp, nede ved høyre side av skjørtet, langs benet. Nr 2 kan jeg med 90% sikkerhet si at du ha gjort en dårlig jobb med å endre bakgrunn. Da tenker jeg på venstre side av hode, i håret som flagrer. Det ser ut som du har tatt "rectangular lasso" å bare kuttet håret. Det KAN selfølgelig bare være at det er utbrent der oppe at det ser ut som om du har kuttet. Håret ble for lyst, og det oppstår skarpe kanter. Det ser også ut som du har brukt lav opacity på høyre side, og gjort det litt drømmeaktig i linjene. Mulig det bare er en sliten muntlig tentamenshjerne som spiller et puss. Jeg tror også du kunne dråppet alt av smykker, ringer, øreringer ol. Jeg syns ikke det passet sammen med antrekket. På begge bildene er det også ujevn bakgrunn, men det er bare pirk. Marius 8455364[/snapback] Personlig så synes jeg ikke det er så dystert selvom det er grå bakgrunn, men du må få lpv å mene det (du er ike alene om det :-) ). At hun har bommet med hvordan hun holdt hode/ansiktet er jeg helt uenig i. Har ikke gjort noe sånn langs benes som du antyder, hva får deg til å tro det? Ser jeg har kommet borti skjørtet da jeg fjernet en flekk. På venstre side ved håret der har jeg gjort en slett jobb. Har ikke gjort det drømmeaktig i linjene med vilje iallefall. Det med smykker har jeg tatt opp med henne at vi dropper det neste gang. Det med at bakgrunn er ujevn synes jeg personlig kan bare være bra, det er noe jeg lærte av Fotografmester Knut Hoftun også (ved å krølle bakgrunn så får man litt slik). Takk for grundig analyse av bildene. Må nok være mer nøye fremover. Må også legge til at dette her var første gang hun ble fotografert slik og jeg kjenner henne ikke veldig godt. Jeg har heller ikke fotografert i denne sjangeren før jeg heller så dette var to ferskinger på samme tid. Et av problemene som skjedde her var at lampen som skulle ha belyst bakgrunnen hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Mage?? Leste du hva jeg skrev til bildet? Gjentar det: Ønsker tips/råd om hva jeg kan gjøre for å forbedre bildet. 8457195[/snapback] Uhm? Trodde vi kunne gi kritikk på alt jeg, men det var tydeligvis ikke slik det fungerte allikevel? Det jeg mente, uansett om det har med forarbeide eller redigeringen å gjøre, så kan det forbedres til neste gang. Ser man på bilde nummer 2, så ser man jo at hun har jo ikke mage i det hele tatt. Dessverre får posituren/klærne henne til å se ut som om hun har mage på det første bildet, noe som kanskje er litt uheldig når hun faktisk er veldig langt ifra å ha en? Så da blir vel mitt tips å unngå at modeller med flat mage får mage på grunn av positur/klær Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 24. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Mage?? Leste du hva jeg skrev til bildet? Gjentar det: Ønsker tips/råd om hva jeg kan gjøre for å forbedre bildet. 8457195[/snapback] Uhm? Trodde vi kunne gi kritikk på alt jeg, men det var tydeligvis ikke slik det fungerte allikevel? Det jeg mente, uansett om det har med forarbeide eller redigeringen å gjøre, så kan det forbedres til neste gang. Ser man på bilde nummer 2, så ser man jo at hun har jo ikke mage i det hele tatt. Dessverre får posituren/klærne henne til å se ut som om hun har mage på det første bildet, noe som kanskje er litt uheldig når hun faktisk er veldig langt ifra å ha en? Så da blir vel mitt tips å unngå at modeller med flat mage får mage på grunn av positur/klær 8457263[/snapback] Hehe.. :-) Har jobbet i natt... Trøtt! Ståle Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Her mener jeg der et noe grums/galt. Grunnen til at jeg nevnte det med bakgrunn er at det ser ut som om du har prøvd å fått den helt hvit, men ikke lyktes. Om det var med mening eller ikke får du bestemme, selv syns jeg det passer best med ensfarget Lenke til kommentar
QBab Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 (endret) *sikle* Fin dame, heldig kar du Edit: Når det gjelder kritikken, så er jeg enig med de andre. (Ja, jeg er en slapp satan) Endret 24. april 2007 av QBab Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 24. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 Her mener jeg der et noe grums/galt. Grunnen til at jeg nevnte det med bakgrunn er at det ser ut som om du har prøvd å fått den helt hvit, men ikke lyktes. Om det var med mening eller ikke får du bestemme, selv syns jeg det passer best med ensfarget 8459057[/snapback] Det midterste punktet ditt er det jeg har blemma. Tittet på TIF-fila nå. Hehe, nei har ikke prøvd å få den hvit her... da hadde den ikke vært grå :-) Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 24. april 2007 Rapporter Del Skrevet 24. april 2007 På bilde nr. 1 ser det ut som om en av neglene hennes formelig lyser opp, helt knallhvitt (tommelfingerneglen på hennes venstre hånd). På bilde nr. 2 ser det ut som om du har hatt en ganske mørk bakgrunn, men farget den lysere i Photoshop. Jeg synes at hun har en litt grå/mørk "glow" rundt seg, som ikke helt passer (men det bildet bør ha hvit bakrgunn, det er jeg enig i) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. april 2007 Rapporter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Her mener jeg der et noe grums/galt. Grunnen til at jeg nevnte det med bakgrunn er at det ser ut som om du har prøvd å fått den helt hvit, men ikke lyktes. Om det var med mening eller ikke får du bestemme, selv syns jeg det passer best med ensfarget 8459057[/snapback] Det midterste punktet ditt er det jeg har blemma. Tittet på TIF-fila nå. Hehe, nei har ikke prøvd å få den hvit her... da hadde den ikke vært grå :-) 8459179[/snapback] Jeg mente hvit på bikinibildet. edit: Hvilket objektiv har du brukt? Endret 25. april 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 26. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. april 2007 Her mener jeg der et noe grums/galt. Grunnen til at jeg nevnte det med bakgrunn er at det ser ut som om du har prøvd å fått den helt hvit, men ikke lyktes. Om det var med mening eller ikke får du bestemme, selv syns jeg det passer best med ensfarget 8459057[/snapback] Det midterste punktet ditt er det jeg har blemma. Tittet på TIF-fila nå. Hehe, nei har ikke prøvd å få den hvit her... da hadde den ikke vært grå :-) 8459179[/snapback] Jeg mente hvit på bikinibildet. edit: Hvilket objektiv har du brukt? 8466217[/snapback] Canon EF 24-70mm f/2,8L USM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå