NuB Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Et par ting jeg stadig ser folk prater om her inne er "socket A" og lignende. Hva er dette for noe? Noen som har et lynkurs i sammenhengen cpu, sockets og hovedkort? Er det ganske enkelt selve sokkeltypen for feste av cpu for hovedkort, der ulike typer byr på ulike overføringshastigheter? Er ganske grønn på alt som har med prosessor og hovedkort, her må det læres litt før jeg etterhvert muligens skal bygge egen pc... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 du trenger ikke vite noe særlig om det... Aktuelle typer: socket a = AMD's greie Socket 460 = intels greie Dette er måten CPU blir festet til hk på ja. AMD er MYE flinkere til å holde på en socket enn Intel. AMD har hatt denne siden (hmmm, veldig mange cpuer) Intel har byttet to ganger bare på p4!!! De passer ikke om hverandre OBS: athlon 64 kommer til å få ny socket, p4 holder nok en stund til. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Det mest aktuelle for Intel nå om dagen er socket 478 da... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 ...og forresten, hva er socket 460? Har ikke hørt om det før. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Socket 7 : Pentium /Pentium MMX Socket 8 : Pentium Pro Slot 1 : Pentium 2, Celeron, Celeron-A, Pentium 3 Socket 370(/FCPGA/FCPGA2) : Pentium 3 og Pentium 3-Tualatin(FCPGA/2) Socket 423 : Pentium 4 (Willamette - nå utdatert) Socket 478 : Pentium 4 (Nyere P4'er) Socket MPGA : Pentium 4 Xeon Slot A : Eldre AMD Athlon Socket A : AMD Athlon ( og Thunderbird), AMD Athlon XP/MP (Palomini, Tbred-A/Tbred-B, Barton), AMD Duron Socket 'noe' & 'noe annet' : AMD Athlon64(ClawHammer) og AMD Opteron(SlegdeHammer) Skulle være en grei nok oversikt over det som er av socket'er (mangler P3-Xeon, men den aner jeg ikke hva heter ). Av de som jeg nevnte er det Socket-A (AMD XP) og Socket-478 (Intel P4) som er "viktige" idag. De andre er ikke av så veldig stor betydning lenger/ennå. Men akkurat det med hvilken socket som brukes er ikke så veldig viktig... Den er liksom gitt med en gang du velger om du skal ha AMD eller Intel... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Det var akkurat en slik liste jeg lette etter ufo Forresten; hold deg unna meg!!! Romvesner er det jeg er aller mest redd for!!! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 ...og forresten, hva er socket 460? Har ikke hørt om det før. Det er en blanding av socket 423 og 478 (egenprodusert) Har lest over posten min, og ser nå at den er helt på trynet, ignorer hele shiten! Lenke til kommentar
NuB Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Takk, så var ikke dette mystiske fremmede så vanskelig likevel da... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Vil gjerne legge til Soclet 5, som er for tidlige Pentium prosessorer. Bla. 75 og 90 mhz modellene. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Vil gjerne legge til Socket 5, som er for tidlige Pentium prosessorer. Bla. 75 og 90 mhz modellene. en kamerat av meg har socket 5 til hans p75 Lenke til kommentar
koreagirl Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Skulle være en grei nok oversikt over det som er av socket'er (mangler P3-Xeon, men den aner jeg ikke hva heter ). Tror P3-Xeon står i Slot2-socket.. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 socket 460 er vel socket a.Amd gadd vell ikke kalle det for socket 460 og satte forbokstaven sin isteden. samme som om socket 478 hadde hetet socket I. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 socket 460 er vel socket a.Amd gadd vell ikke kalle det for socket 460 og satte forbokstaven sin isteden.samme som om socket 478 hadde hetet socket I. Socket A er det samme som Socket 462. Har sjekka i WCPUID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå