Gå til innhold

Låse opp operatørsperre, lovlig?

Anbefalte innlegg

Jeg fant et tilbud på en telefon som jeg sparer en del på å kjøpe, i forhold til å kjøpe en uten operatør lås. Spørsmålet er om det er lov å kjøpe en telefon med et abonnement også fjerene operatørlåsen for å bruke et simkort fra en annen operatør? Jeg betaler da mnd prisen til den operatøren telefonen egentlig er låst til, men jeg ringer med det andre simkortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant et tilbud på en telefon som jeg sparer en del på å kjøpe, i forhold til å kjøpe en uten operatør lås. Spørsmålet er om det er lov å kjøpe en telefon med et abonnement også fjerene operatørlåsen for å bruke et simkort fra en annen operatør? Jeg betaler da  mnd prisen til den operatøren telefonen egentlig er låst til, men jeg ringer med det andre simkortet...

8452900[/snapback]

Ja. www.unlock.no

Lenke til kommentar
Okey, er det så mulig å låse opp en k800i med tele2? Hva med en k750i eller N73 med telenor?

8453794[/snapback]

Kjøper du de med telenor abonement er det ikke noe stress. Du ringer telenor og får koden gratis. Helt lovlig, og du slipper å sende inn telefonen.

Tele2 tar bare 2000kr for det samme...

Lenke til kommentar
Okey, er det så mulig å låse opp en k800i med tele2? Hva med en k750i eller N73 med telenor?

8453794[/snapback]

Kjøper du de med telenor abonement er det ikke noe stress. Du ringer telenor og får koden gratis. Helt lovlig, og du slipper å sende inn telefonen.

Tele2 tar bare 2000kr for det samme...

8454469[/snapback]

Gjør Telenor det gratis? Må du ikke betale ut perioden for det, så slipper du også å betale hver eneste mnd utover i 12 mnd. Du betaler rett og slett hele året med en gang.

Blir jo egentlig ingen tilleg i prisen når jeg tenker meg om. Forskjellen er heller om man da skal velge noe som ikke er opperatørlåst.

Lenke til kommentar
Gjør Telenor det gratis? Må du ikke betale ut perioden for det, så slipper du også å betale hver eneste mnd utover i 12 mnd. Du betaler rett og slett hele året med en gang.

8454920[/snapback]

Så lenge du har 12 mnd binding på abbonementet vil telenor gi deg koden for å låse opp telefonen gratis.

Lenke til kommentar

Leste på telenor mobil nå, virker ikke som det er gratis.

Er mobiltelefonen kjøpt med 12 måneders operatørlås, er den i denne perioden låst mot andre operatører med en kode. Etter 12 måneder kan du få koden utlevert gratis.

Koden kan du etter 12 måneder hente ut ved å følge linken under.

Ønskerdu koden utlevert før, blir den sendt deg rekommandert. Prisen er kr 600,- og den går ned med kr 40,- pr måned. Etter 11 måneder er prisen kr 160,- og den 12. måneden kr 0,-.

For at vi skal finne koden trenger vi følgende informasjon tilsendt pr e-post;

- IMEI-nummeret på mobiltelefonen din. (Tast *#06# på mobiltelefonen)

- Ditt telefonnummer

- Når og hvor mobiltelefonen er kjøpt

- Hva slags mobiltelefon du har, merke og modell

- Telefonnummer vi kan treffe deg på

- Din adresse

Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt lei av alle som sier slik og slik og flisespikkeri, så jeg snakket like godt med telenor. Jeg har nå ordnet slik at jeg får meg ny telefon uten operatørlås m abonnement. :D

K800i har jeg bestilt meg nå. 500 kr m superminutt.

Endret av lizza-krissa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nå ble jeg litt lei av alle som sier slik og slik og flisespikkeri, så jeg snakket like godt med telenor. Jeg har nå ordnet slik at jeg får meg ny telefon uten operatørlås m abonnement. :D

K800i har jeg bestilt meg nå. 500 kr m superminutt.

8478034[/snapback]

www.gsmpartner.net åpner også telefoner og billigre enn unlock.no :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...