Gå til innhold

FL: Finnes det en måte å velge lyd?

F.Mackey

Anbefalte innlegg

Elendig Emnetittel men klarer ikke å forklare det på en setning. Saken er den at jeg har laget trommer i midi format, og lurer på om det finnes en slags VST hvor jeg kan velge mine egne lyder? For jeg vil bruke egne trommelyder, og har allerede oppsettet jeg vil ha. og hvis jeg skal lage hver bar etter hvordan sangene skal være vil det ta sin tid.

Og vet noen om en gratis VST for Pizzicato strings og Piano?

Takk på forhånd. Trenger noen en bedre forklaring er det bare å gi beskjed.

Mvh.

Øyvind

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elendig Emnetittel men klarer ikke å forklare det på en setning. Saken er den at jeg har laget trommer i midi format, og lurer på om det finnes en slags VST hvor jeg kan velge mine egne lyder? For jeg vil bruke egne trommelyder, og har allerede oppsettet jeg vil ha. og hvis jeg skal lage hver bar etter hvordan sangene skal være vil det ta sin tid.

8452452[/snapback]

Finnes det ikke en egentrommesampler i FL du kan gjøre dette i?

Lenke til kommentar
Søk etter "Battery 3", eller "RM IV". Begge ruler; trommeVSTi'er på sitt beste.

Hvis du skal ha kvalitetslyder med pizzicatto, strykere og piano bør du nok punge ut litt. Det finnes såkalte SoundFont'er, men de låter kjipt.

8453382[/snapback]

Jeg har trommelyder selv, så er ikke villig til å betale en gang til for det, det jeg trenger er sikkert dette direct wave, men hvordan åpner/finner jeg det i Fruity Loops?

Og vet du om en VST pakke som inneholder pizzicatto og piano?

Lenke til kommentar
hva med å bruke FPC?? det er lastet opp noen sugne tromme samples i dem men bare bytt dem ut med dine egne. og så kan su save det som preset.

8457671[/snapback]

FPC?

Edit: Fant hvertfall ut av Direct Wave tror jeg.

Edit2: Spør i FL guiden, bare overse denne tråden.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...