lankeveil Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei! lurer på hvilken korning som er anbefalt til polering av innsuget! også... må man unngå blankpolering både med innspryt og forgasser systemer? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Skal du porte for reell effektøkning dropper du å gjøre dette selv. Overlat jobben til en med erfaring OG flowbenk. Da kan du få før og etter-måling av flowen, så du ser effekten av jobben. Det er ikke bare å grave ut. En annerkjent "porter" sa det fint: Det er om å gjøre å ta ut minst mulig, og KUN der det er nødvendig." Verken tørre kanaler (multipoint innsprøytning) eller våte kanaler (forgasser/singelpoint innsprøytning) skal ha glatte vegger. Glatte vegger i kanalene gir større turbulensområder som igjen reduserer flowen. Et godt eksempel er golfballer. De har aldri slett, turbules-skapende overflate. Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 når jeg porta toppen på bilcrossbilen så gjorde jeg det med ganske grov korning... akkurat på grunn av det han over meg her sier... og p.g.a en ting han ikke sier... med ruglete/ikke helt glatte vegger så blander bensin og luft seg bedre, noe som igjen fører til renere og bedre forbrenning Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Skal du porte for reell effektøkning dropper du å gjøre dette selv. Overlat jobben til en med erfaring OG flowbenk. Da kan du få før og etter-måling av flowen, så du ser effekten av jobben. Det er ikke bare å grave ut. En annerkjent "porter" sa det fint: Det er om å gjøre å ta ut minst mulig, og KUN der det er nødvendig." Verken tørre kanaler (multipoint innsprøytning) eller våte kanaler (forgasser/singelpoint innsprøytning) skal ha glatte vegger. Glatte vegger i kanalene gir større turbulensområder som igjen reduserer flowen. Et godt eksempel er golfballer. De har aldri slett, turbules-skapende overflate. 8464820[/snapback] Ok takk men hvorfor gjelder ikke det med eksosen (turbulens altså) Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Ok takk for hjelpen "DYI" er tydeligvis ikke så enkelt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Er ikkje nødvendig å lage så mange emner om dette. Tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg