Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til porting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du porte for reell effektøkning dropper du å gjøre dette selv. Overlat jobben til en med erfaring OG flowbenk. Da kan du få før og etter-måling av flowen, så du ser effekten av jobben. Det er ikke bare å grave ut. En annerkjent "porter" sa det fint: Det er om å gjøre å ta ut minst mulig, og KUN der det er nødvendig."

 

Verken tørre kanaler (multipoint innsprøytning) eller våte kanaler (forgasser/singelpoint innsprøytning) skal ha glatte vegger. Glatte vegger i kanalene gir større turbulensområder som igjen reduserer flowen. Et godt eksempel er golfballer. De har aldri slett, turbules-skapende overflate.

Lenke til kommentar

når jeg porta toppen på bilcrossbilen så gjorde jeg det med ganske grov korning... akkurat på grunn av det han over meg her sier...

og p.g.a en ting han ikke sier... med ruglete/ikke helt glatte vegger så blander bensin og luft seg bedre, noe som igjen fører til renere og bedre forbrenning

Lenke til kommentar
Skal du porte for reell effektøkning dropper du å gjøre dette selv. Overlat jobben til en med erfaring OG flowbenk. Da kan du få før og etter-måling av flowen, så du ser effekten av jobben. Det er ikke bare å grave ut. En annerkjent "porter" sa det fint: Det er om å gjøre å ta ut minst mulig, og KUN der det er nødvendig."

 

Verken tørre kanaler (multipoint innsprøytning) eller våte kanaler (forgasser/singelpoint innsprøytning) skal ha glatte vegger. Glatte vegger i kanalene gir større turbulensområder som igjen reduserer flowen. Et godt eksempel er golfballer. De har aldri slett, turbules-skapende overflate.

8464820[/snapback]

 

Ok takk

men hvorfor gjelder ikke det med eksosen (turbulens altså)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...