_dAwn_ Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 har tenkt å flytte på pcen min. Og da lurer jeg på hvor langt jeg kan strekke kablene til mus og tastatur før det ikke fungerer mere. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 hmm? skjønte ikke dette spørsmålet ditt helt! vil du vite hvor langt de kan strekkes før de blir ødelagt eller? Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Kronglete forklart. Men hvor langt unna kan jeg ha mus og tastatur før kablene ikke fører signalet godt nok? Lenke til kommentar
.H.K.O. Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 tror det er 5 meter som er grensen. Men man får kjøpt forlenger kabler med repeter på for å øke det igjen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Er dette et slags corny eksperiment, eller har du tenkt å flytte PC'en til et annet sted i rommet, evt. til et annet rom? I så fall kan du vel angi sånn ca. hvor langt det er, og spørre om noen har gjort det samme? Hvorfor noen skulle ville flytte tastaturet så langt unna at det ikke virker lenger, det virker litt snodig. Kan du ikke bare trekke ut pluggen der det står nå? Da vil det garantert ikke virke lenger, og du kan ta med deg tastaturet til månen - og enda lenger - uten at den tilstanden forandrer seg ... (OK, OK, jeg har vel en mistanke om at du egentlig lurer på noe annet enn det du faktisk skriver.) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 På standard usb er det 5 meter Wiki The maximum length of a USB cable is 5 meters; greater lengths require hubs.[5] USB Connections can be extended to 50 m over CAT5 or up to 10 km over fiber by using special USB Extender products developed by various manufacturers. Lenke til kommentar
ejeger Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Denne typen fungerer fint: USB Lindy Extender. (opptil 50 meter) http://www.lindy.com/uk/productfolder/04/42805/index.php Bruker de en del på jobben. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Fått svar på at det er ca 5 meter. Så takker. nebrewfoz: ha ha! De andre forsto det nå. Skal ha pcen i et annet rom. Gidder ikke det bråket fra pcen mer. Er vel ca 5-6 meter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Og hva om det dreier seg om PS/2-type tilkobling? Komplett selger i hvert fall en 10m skjøteledning, så da får en vel tro at den kan brukes til noe. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Så vidt jeg vet er ps/2 mindre følsom ovenfor lengre strekk enn usb ja. Men har ikke noen eksakte tall Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 er usb i utgangspunktet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Så vidt jeg vet er ps/2 mindre følsom ovenfor lengre strekk enn usb ja. Men har ikke noen eksakte tall 8452929[/snapback] "Serial data at 10 to 16 kHz with 1 stop bit, 1 start bit, 1 parity bit (odd)" (fra WikiPedia) Det er ikke akkurat snakk om noen høyhastighetsbus, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå