Gå til innhold

Trenger erstatning for SpamAssassin

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nå SpamAssassin sammen med min epost på webhotell. Denne fungerer greit, men problemet er når den klassifiserer en epost som søppelpost er det helt umulig å få tilbake den originale eposten hvis den har gjort en feil.

Slik jeg får søppelpost nå fra SpamAssassin blir meldehodet omdøpet til *****Spam******"tittel" og selve meldingen er borte, bare et lite kort sammendrag er mulig å få frem.

Er det en "bedre" søppelposthåndterer jeg kan benytte enn SpamAssassin som jeg kan "angre" en søppelpostvurdering og få tilbake eposten(gjennoppretting) ?

Denne må i såfall være mulig å installere på PCen og håndtere innkommende epost fordi jeg har ikke kontroll med eposttjeneren som ligger på webhotellet jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen innstillinger i spamassassin på webhotellet som gjør at 'spammail' kan legges i en egen mappa. Eller er det kun ett valg - slett?

Ulike sikkerhetspakker (bla. NIS), oppretter egne 'spammapper' i f.eks. Outlook.

Det finnes egne spamfilter-program uten at jeg kommer på noen i farten.

Lenke til kommentar
Er det ingen innstillinger i spamassassin på webhotellet som gjør at 'spammail' kan legges i en egen mappa. Eller er det kun ett valg - slett?

Ulike sikkerhetspakker (bla. NIS), oppretter egne 'spammapper' i f.eks. Outlook.

Det finnes egne spamfilter-program uten at jeg kommer på noen i farten.

8452218[/snapback]

Jo jeg kan legge det i en annen mappe. Men det er ingen måte å få tilbake den originale eposten. SpamAssassin legger ved en fil ved hver søppelpost som skal være den originale eposten, men denne er oftest uleselig, og dessuten det gir meg ikke den originale eposten tilbake i postboksen.

Jeg har valgt SpamAssassin til å merke epost som den klassifiserer som søppelpost fordi den er ikke helt korrekt, endel ganger kommer det post som ikke er søppelpost, men som blir klassifisert som søppelpost.

Tidligere brukte jeg å notere meg ned alle epostadresser som kom til meg som søppelpost og lagt dem til å blacklist. Dette ble for mye arbeid, men jeg fikk bort endel værstinger fra f.eks earthlink.net.

Resten av verden skulle hatt samme lovgivning som Norge. Den dagen jeg får epost i epostkassen min sendt innenfra Norge som er søppelpost blir jeg å anmelde det. Heldigvis er det ulovlig å sende søppelpost i Norge. :thumbup::D

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...