Spr0cket Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Hvorfor stadig konstatere at han satt i rullestol? Det var jo ikke en gang relevant. Burde han forvente ekstra kundebehandling pga det? Kroneksempel på en stigmatiserende beskrivelse. 8458510[/snapback] ja jeg venta på denne. slik jeg forstod det var det til dels krevende for ham å komme seg rundt, og dermed ekstra forsmedelig å måtte returnere med uforettet sak. før dette tar form av en tufte/eia sketsj om stigmatisering og tilrettelegging nevner jeg at det fins rullestolramper og andre ting som er ment for å gjøre det lettere for rullestolbrukere å komme seg rundt. Å måtte dra to ganger til forskjellige steder fordi mannen hos posten var rigid var vel ikke akkurat med på å gjøre hverdagen lettere for denne rullestolbrukeren. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Så mao. ligger det en eller annen policy bak dette som er implementert slik at man hindrer folk i å slå opp på navn lenger?! I utgangspunktet er det null problem å slå opp på navn, med mindre man har:1. Laget en fullstendig på trynet løsning. 2. Laget en løsning som aktivt er ment å hindre navnoppslag/navnekoblinger. Kanskje er dette laget av sikkerhetsmessige hensyn slik at ikke vanlige funksjonærer skal kunne gjøre navnekoblinger, men brukere med høyere privilegier har fortsatt mulighet til navnekobling. Hadde vært interessant å vite hva som var grunnen. 8457732[/snapback] Det er bevisst valg dels som følge av sikkerhet, dels personvern. Via litt omveier er det mulig for postkontorene å lete opp kontonummer på bakgrunn av fødselsnummer; har man ikke fødselsnummeret sitt tilgjengelig har man heller ikke noe gyldig legitimasjon og ingen bank har da noe med å gi ut kontoinformasjon. Det er ingen grunn til at man skal kunne søke på navn, for om man skal ha lov til å oppgi informasjonen man da finner må man vite at den personen som ber om det har rett til den, og da er legitimasjon et absolutt krav. Og det jobber mange i Postens nett. Jo flere som har tilgang på sensitiv informasjon, jo større risiko løper man for at den kommer på avveie. Oppslagene hvor Se & Hør hadde fått tak i slike opplysninger burde forklare de fleste hvorfor dette er et potensielt problem. Spr0cket: at en rullestolbruker har vanskeligere for å komme seg rundt burde ikke frita dem for de normale krav som stilles ved ulike banktransaksjoner. Jeg skjønner heller ikke hvorfor han forventet at Posten skulle utføre gratis banktjenester til en som ikke er kunde hos dem, og at det skal være noe å være flau for. Lenke til kommentar
Veed Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Posten har jo ikke no konkuranse på mange omeråder, så folk må vel finne seg i dårlig service uansett? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 litt ot, et rekomandert brev ble sendt tirsdag, og jeg har enda ikke fått det.. Pleier det å ta lang tid for rekomanderte brev ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå