LostOblivion Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei, Jeg trenger hjelp med å løse likningen under. Jeg har allerede begynt, men det er selvfølgelig mulig at jeg har regna feil. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
K.. Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Her ville jeg omformet hele likningen til ei harmonisk svingning. Har du lært om dette? Kan poste løsningsforslag snart *lete frem regelboka*. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Harmonisk svingning? Offisielt sett har jeg hørt om det, ikke i praksis. Men det må da finnes en løsning som kan finnes ved å løse likningen bare? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Det er flere måter å løse slike likninger på - jeg kan to. Begge måtene går dog ut på å omforme utrykket på en eller annen måte slik løsningsforslaget viser. Dersom du har 3mx (som jeg mistenker at du har) er det denne metoden som blir beskrevet og står forklart greit i formelboka. Bare spør om noe ble uklart. Endret 23. april 2007 av Knut Erik Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Søren og. Tenkte ikke på den formelen under tentamen i dag. Endret 23. april 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå