Furyfax Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har lagd et program som sender data via I2C til en annen enhet. Nå skal jeg lage et test kort. Hvor jeg skal ha 2 stk Atmega164 til å kommunisere. Men jeg får ikke til å lage et program som tar imot data. Jeg har lasta ned filene, TWI_slave.c og TWI_slave.h og en main.c fil fra Atmel, som skal være akkurat det jeg trenger. Dette programmet er laget for en Atmega16. Jeg har prøvd å modifisere dette programmet til å få det til å fungere på en Atmega164, men dette resulterer i masse errors. Noen som har kompetanse og vilje til å skrive et enkelt program som burde fungere, eller er dette for mye å be om ? Legerr ved filene som jeg har prøvd å bruke. Disse filene har jeg ikke gjort noenting med. slave_receive_filer.zip Lenke til kommentar
jajajalla Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ser du bare har brukt filene som du har lastet ned fra Atmel sine sider rett frem. Dette må du være veldig forsiktig med i og med at disse filene er skrevet for IAR-kompileren. Jeg regner med du bruker avr-gcc, og i så fall bruker du også avr-libc som definerer en del ting som feks. interrupts annerledes. Jeg vil anbefale deg å se deg litt rundt på http://avrfreaks.net etter eksempelkode til TWIen skrevet for avr-gcc. -Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå