Gå til innhold

Så en film på skolen idag ang Columbine highscool!

Anbefalte innlegg

Grunnen er mest sannsynlig at de har et ekstremt velsmurt media som er livredd for å jage vekk annonsører med å ikke være patriotisk "når landet trenger det", og et skolesystem som legger opp til det(Sverge troskap til flagget hver morgen, for eksempel).

8476613[/snapback]

Jeg var av den oppfatning av at mediene i USA er langt mer varierte politisk, enn de er i Norge. I Norge fremstår mediene som mye mer ensrettede og enige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Noen avskyr andre. Som i alle land. De fleste gjør ikke. USA er et av de landene med raskest voksende nasjonalisme, og også rasket voksende motstand mot den. USA har også alltid hatt en tendens til å kunne bli overtatt av midlertidig patriotisme når politikerne trenger det(Før krig, f.eks). Grunnen er mest sannsynlig at de har et ekstremt velsmurt media som er livredd for å jage vekk annonsører med å ikke være patriotisk "når landet trenger det", og et skolesystem som legger opp til det(Sverge troskap til flagget hver morgen, for eksempel).

8476613[/snapback]

De jeg har opplevd har vært både nasjonalistiske og globaliserte på en gang. Jeg har vært i USA en mengde ganger og møtt mange nye mennesker hver gang. Jeg har alltid opplevd dem som imøtekommende og hjelpsomme. Men allikevel har de alltid vært veldig stolte av landet sitt (noe som i prinsippet ikke er negativt).

Lenke til kommentar
De jeg har opplevd har vært både nasjonalistiske og globaliserte på en gang. Jeg har vært i USA en mengde ganger og møtt mange nye mennesker hver gang. Jeg har alltid opplevd dem som imøtekommende og hjelpsomme. Men allikevel har de alltid vært veldig stolte av landet sitt (noe som i prinsippet ikke er negativt).

8476658[/snapback]

De er som oftest ekstremt hjelpsomme og imøtekommende. Veldig åpne, men også veldig satt. Og ekstremt forskjellige, men på en veldig "amerikansk" måte. Fascinerende folk. Og veldig hyggelige.

"Nasjonalistiske og globaliserte" er vel en ganske god beskrivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...