FamP Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Kan noen hjelpe? Får følgende feilmelding da jeg kjører en pph-fil som skal liste ut noe data: Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [webområde]/fil.php on line 14 Koden fungerer på en webserver, men jeg måtte i all hast flytte til en annen som det altså ikke fungerer på. Kan det være ulike versjoner av PHP eller MySql som krever en annen syntax. Er ikke så flik i dette. Koden er stort sett klipp og lim. Samme feilmelding kommer 4 ganger, alle i forbindelse med dette der jeg er ute etter å finne antall rader ut i fra WHERE-setninger. Noen åpenbare feil eller mulighet til forbedring? Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [webområde]/fil.php on line 14 ------------------ <html> <body> <? $username="xxxx"; $password="yyyyy"; $database="zzzzz"; $antallNC="0"; mysql_connect('localhost,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $antallresult = mysql_query("select name FROM mos_akreservations WHERE `category` ='NC2007' AND custbox4='1'"); $antallNC = mysql_num_rows($antallresult); ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 hva kommer opp når du legger dette til under den linjen hvor sql queryen utføres? echo mysql_error(); Lenke til kommentar
FamP Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Mange takk for tipset! Da kom jo en meldign som var meget forståelig og problemet var da lett å fikse. Rett og slett noen gale tabellnavn. Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå