Gå til innhold

Reparere Casio Exilim, EX-Z500

Anbefalte innlegg

Heia!

Var på konsert for et par dager siden, og jeg klarte å miste kameraet mitt i gulvet.. Linsen var ute, og nå er den ødelagt.. hele systemet ser ut til å være skakkjørt! :(

Når jeg trykker på powerknappen, så blinker den bare en kort gang, hører så et lite teknisk klikk, så skjer det ikke noe mer..

Linsa står ute.. og det skjer strengt tatt ikke noe mer enn det! Ikke noe bilde, ikke noe..

Hvordan er det å få reparert kameraer!? Dyrt som juling? Hva koster slikt?

Hvor gjør man sånn, hvis "prisen er grei" i så fall!?

Noen steder å anbefale!?

Er det VERDT det!?

Takker for hjelp og svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noe inne i objektivet (eller dets mekanikk/motor) er knust, så må hele objektivet/objektivenheten byttes. Dette koster totalt vanligvis ca. 1500-2000 kroner.

Jeg har klart å fikse et par kunders kamera ved å "brekke" objektivet tilbake på plass (var bare hoppet ut av et spor) ved lignende feil. Dette var imidlertid Ixus-kamera... vet ikke om det funker på Exilim.

Lenke til kommentar

Ser det ut som om linse elementene som skyves ut har blitt forskjøvet, altså rett og slett har fått seg en trøkk og står skjeivt?

I så fall så har det skjedd meg to ganger med mitt casio kamera. Jeg har klart å dunke det slik at ytterste del av linsen står skjeivt. Begge gangene har jeg bare dradd det ut igjen og alt har fungert fint.

Reparasjon blir nok for dyrt, hvis du ikke kan få det på reiseforsikring eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...