Gå til innhold

Hvordan bruke egne .class filer i JSP

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en enkel klasse i en .java fil, og kompilert den med til en .class fil.

Men hvordan får jeg brukt den i en JSP-fil? Filene mine ligger i webapps/root, og i følge http://64.18.163.122/rgagnon/javadetails/java-0508.html skulle en da ganske enkelt putte .class fila under webapps/root/WEB-INF/class/.

I jsp fila bruker jeg da new Klasse(), men får "cannot be resolved to a type". Antar dette er fordi den ikke finner klassen eller noe i de baner?

Serveren jeg kjører er Jetty, og kjører den rett ut av boksen. Har ikke konfigurert noe som helst. Bare opprettet root mappen, og startet den. Og det funket fint for jsp-filene, men får den altså ikke til å finne class-filene.. Har prøvd å restarte jetty, men det hjalp ikke noe. Er det et annet sted de egentlig skal ligge? Trenger jeg no ekstra konfigurasjonsfiler no sted? What to do?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, jeg har funnet ut _hvor_ jeg skal putte dem. Mappen er webapps/root/WEB-INF/classes. Men jsp-fila mi klarer fortsatt ikke å bruke dem! Må jeg importere dem på noe vis? Må jeg legge dem inn under spesielle packages? Eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...