Gå til innhold

Problemer med kataloger i windows nettverk

Anbefalte innlegg

Hei Dere.

Noen som har noen tips her?

Har satt opp en standard XP sp2 pc som står i kjelleren (tilkoblet router på tråd). Denne pcen benyttes til lagerplass for MP3 og bilder.

Fra min bærbare pc logger jeg meg på denne ved hjelp av Remote desktop, (for utføring av nedlastinger, rydding i arkiv osv). Jeg har også delt ut musikk katalogen på pcen og gitt alle rettigheter til alle brukere. Har opprettet en lokal bruker med passord (på bibliotekpcen) og åpner musikk katalogen ved hjelp av Verktøy/koble til nettverksstasjon....

Dette gjør jeg for f.eks å spille av filene via WinAmp...

Dette går bare fint. :-)

Problemet er at enkelte kataloger og underkataloger gir beskjed om at det er null innhold i disse. Jeg kan åpne dem, men det er ikke innhold.

Når jeg sjekker katalogene via remote desktop ser jeg innholdet i disse.

Det er bare enkelte kataloger som har dette problemet...

Hva i all verden er det som gjør dette? Dersom noen guruer her skjønner noe, men trenger mer info for å kunne skjønne hva som er galt blir jeg veldig takknemlig om dere svarer :thumbup:

Jeg har prøvd å bytte bruker, koble til andre stasjonsbokstaver, endret på sharingen, med mer...

Tips mottas med glede :)

mvh Detomaso

Endret av detomaso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at når du valget at du skal dele den mappen på nettverket at du valgte at du skal dele undermappene også.

8450666[/snapback]

Hei. Takk for svar.

Dette er sjekket. Som sagt så er det en god del av disse mappene som fungerer som de skal. Det rare er jo at de lar seg åpne, men at det ikke vises noe innhold i dem...

Detomaso

Lenke til kommentar
Tipper det er rettigheter som er problemet. Kan prøve å full rettigheter på sharing og security...

8450837[/snapback]

Hm.. tja.. Jeg har gitt brukeren adminrettigehter. Har også sagt at brukeren skal ha alle tillatelser på sharet... Vet ikke om det er flere steder det går an å endre rettighetene...

Detomaso

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...