Tobak30 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Når eg surfar så har opera ein load på cpuen på over 90 prosen't meste parten av tida. Det dupper ein skjelden gong under 90 prosent. Men ofte ligg den også på 100% load. Kva skal eg gjera? Eg bruke ikkje widget. Men eg bruke torrent delen. Eg veit ikkje kva det kan vera. Eg skulle ynskje eg kunne bruke maskina til andre system krevandes ting samstundes. Korleis får ein ned cpu loaden i opera er mitt spørsmål. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 IKKE bruk torrent funksjonen til opera. Tror du har kommet langt bare du skrur den av. Hva versjon av Opera bruker du ? Lenke til kommentar
Yngvet Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvis du har mange faner eller "tabs" oppe så kan det lønne seg å krysse ut dem også. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Samme opplevde jeg, krevde mye av maskinen spesielt ved flere faner oppe. Kjørte ikke torrent delen da. Gikk tilbake til IE7, da den var mindre krevende. Dette må da være en feil i Opera? Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Med 4 faner kjørende og noen download (IKKE Torrents) fra CG så har jeg 2% load på CPU, trekker litt mer minne men ikke noe plagsomt... kjører versjon 9.10 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Med 4 faner kjørende og noen download (IKKE Torrents) fra CG så har jeg 2% load på CPU, trekker litt mer minne men ikke noe plagsomt... kjører versjon 9.10 8451104[/snapback] Hmm, jeg prøvde med Opera 9.2. Kjører Vista, kan kanskje ha noe å si? Lenke til kommentar
severinM Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hadde liknende problem før. Med både Opera, og MSN messenger. Mistenker spy/adware greier, i mitt tilfelle, siden det kun forekom i programmer som benyttet seg av internet tilkobling. Har du kun problemet i Opera, kan du jo prøve å re-installere programmet, og eventuelt kjøre en scan av maskinen og se om det er noen lure små programmer som roter rundt Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hadde liknende problem før. Med både Opera, og MSN messenger.Mistenker spy/adware greier, i mitt tilfelle, siden det kun forekom i programmer som benyttet seg av internet tilkobling. Har du kun problemet i Opera, kan du jo prøve å re-installere programmet, og eventuelt kjøre en scan av maskinen og se om det er noen lure små programmer som roter rundt 8451229[/snapback] Hmm, du sier noe.. Faktisk er problemet stort sett tilstede når jeg kjører opera og msn samtidig. Dvs åpne samtalevinduer i msn. Eksempelvis kan jeg uten problemer kjøre IE7, firefox, og msn uten problemer. Men starter jeg opera, blir det problemer. Selv ved kun Opera og msn. Jeg har prøvd reinstallere Opera, og kjørt scan av maskinen, så er rimelig sikker på at det ikke er noe grums på den. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 hmm... Merkelige greier at Opera skal klikke slik for dere da... Jeg sitter i skrivende stund både på MSN og Opera uten noen som helst problemer... Men merker at MSN krever noe sykt med resursser.... Vurderer faktisk å gå tilbake til Windows Messenger for å forbedre ytelsen! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Med 4 faner kjørende og noen download (IKKE Torrents) fra CG så har jeg 2% load på CPU, trekker litt mer minne men ikke noe plagsomt... kjører versjon 9.10 8451104[/snapback] Hmm, jeg prøvde med Opera 9.2. Kjører Vista, kan kanskje ha noe å si? 8451177[/snapback] Det sier det hele : Endret 23. april 2007 av Storleer Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Med 4 faner kjørende og noen download (IKKE Torrents) fra CG så har jeg 2% load på CPU, trekker litt mer minne men ikke noe plagsomt... kjører versjon 9.10 8451104[/snapback] Hmm, jeg prøvde med Opera 9.2. Kjører Vista, kan kanskje ha noe å si? 8451177[/snapback] Det sier det hele : 8451366[/snapback] Hvorfor det? Er Opera 9.2 inkompatibel med Vista? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 denne skjønner jeg heller ikke noe av.. jeg sitter på ie7\vista og eksternt skrivebord samtidig med ie7 der og! + msn så jeg lurer litt på hvorfor du har problemer med annet enn RAM jeg sitter på laptop fujitsu-siemens c1110 1gig ram\1800mhx prosessor Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Med 4 faner kjørende og noen download (IKKE Torrents) fra CG så har jeg 2% load på CPU, trekker litt mer minne men ikke noe plagsomt... kjører versjon 9.10 8451104[/snapback] Hmm, jeg prøvde med Opera 9.2. Kjører Vista, kan kanskje ha noe å si? 8451177[/snapback] Det sier det hele : 8451366[/snapback] Hvorfor det? Er Opera 9.2 inkompatibel med Vista? 8451390[/snapback] Både og, samme greia med en kompis som har vista ultimate, kjører han opera går cpuen ivertfall opp til 80%... Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Eg kjøyrer windows xp og Opera 9.20. Men når eg åpner indigo renderern min så går cpu loaden på opera ned til mellom 40 og 10% cpu load. Da bruke eg ein tab og torrent dingsen. Mens minne mitt går da sjølvsagt opp til 1,08 gb. Der indigo bruker 580mb og opera bruke 115mb. Hva resten av minnet går til ane eg ikkje men det er vel litt her og litt der. Har kjøyrd abexo registry cleaner, spybot search and destroy. Eg veitikkjekvafeilen er. Eg har heller ikkje oppe msn eller andre program samstundes med indigo og opera. Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hatt samme feilen selv. Hender at Opera går i 90% CPU Load, og andre ganger er det MSN... Vet ikke hva som er feilen, men maskinen blir fin igjen så lenge jeg bare lukker det programmet som henger og starter det på nyt. Da er feilen borte. Feilen kommer bare en gang i mellom, men er plagsomt når det først intreffer Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) kanskje dere trenger http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002804#id414 process tamer? Endret 23. april 2007 av boyeminem Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Kjører Opera under XP. Med 30 tabs åpne, iTunes, MSN og VNC i gang trekker dette fra 5-10% av CPU Tror ikke det er Opera det er noe galt med, men kombinasjonen Opera, Vista. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 nå tror jeg ikke at verken trådstarter eller de andre kjører vista.. ...eller gjør du\dere? i såfall burde de som har vista ta og redigere posten sin her.. men hvis ingen finner en løsning så fungerer ihvertfall min godt nok.. give it a shot! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hadde dette problemet med både XP og Vista, skjer iblant men ikke veldig ofte. Hvis det finnes noen løsning tester jeg gjerne. Skjer samma med MSN også, det låser seg og bruker alle resursene til ene kjærnen. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Kjører Opera under XP. Med 30 tabs åpne, iTunes, MSN og VNC i gang trekker dette fra 5-10% av CPU Tror ikke det er Opera det er noe galt med, men kombinasjonen Opera, Vista. 8454911[/snapback] Mulig, men det er isåfall ikke i alle tilfeller, har ikke det problemer, kanskje det er vista, oper og msn AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå