War Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Bestillte en vare på avbetaling pga resten av datautstyret kostet 60.000 og jeg var blakk. Men så endret denne situasjonen seg 1 dag senere og jeg fikk avbetalingsvaren i posten men ønsker ikke betale 36 mnd gebyrer for noe jeg kunne ha betalt med en gang. Så nå må jeg retunere varen vente til det er i boks så re-kjøpe denne med visa. Makan til tungvindt og dårlige greier. "vi kan ikke avbryte finansieringen" my ass, når jeg retunerer blir den jo avbrutt Merk av returnert da og send meg en giro på varen og et kid nr. Dette fikk meg til å handle for de gjenværende 60.000 i en annen butikk da jeg egentlig hadde tenkt til å ha en samlet levereing fra en butikk. Endret 23. april 2007 av War Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei, Og hvorfor er dette dårlig support? De må først lage en ordre for deg(for 60.000 er det sikkert noen produkter), og så ønsker du og fjerne finansieringen. Alle produktene er mest sannsynlig "lås" mot finansieringen, og de må ha varene tilbake for å registrere dem ut av systemet. Litt logisk tenking her, så går alt bra Forøvrig leit at du tar dette som en "dårlig kundeservice"-sak. Tipper de aller fleste andre nettbutikker og vanlige butikker holder samme prinsipp. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Vet ikke hva slags finansiering komplett bruker, men det er vel ofte slik at du kan betale ned hele beløpet når som helst? I finansieringsavtalen står det jo også: "2.2.3 Merbetaling eller førtidig betaling Kontohaver kan når som helst betale et høyere beløp enn det avtalte minstebeløpet pr måned, herunder kan hele gjelden innfris, jf kredittkjøpsloven § 11. Komplett sender hver måned ut innbetalingsblankett på det avtalte minimum månedsbeløp eller belaster bank/postgiro for beløpet i henhold til avgitt fullmakt." Hva var egentlig problemet her? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 etter hva jeg kan se er det kun kjøper som har gjort feil... Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) 60.000 er en annen visa ordre. Finansieringen er på 7-8000 Jeg vet at kjøper har gjort en feil men levere tilbake varene så kjøpe dem igjen VS sende en giro som jeg betaler varene for. Man kan betale ned hele beløpet men jeg har nå mere penger og det har ikke gått 2 uker så jeg blir da nødt til å sende varene i retur på angrefrist for å rekjøpe dem samme dag med visa. For å slippe unna med 36 mnd gebyrer. Varene blir jo sendt i retur så komplett ser ikke de pengene uansett så siden det er innen angrefristtiden kunne dem ha spart masse posting og bare gitt meg en giro. Eller latt meg bestillt varne på nytt på webshop og ikke sent dem med en notis "allerede sent" *Jeg vet det er kundens feil men siden angrefristen ikke er ute lønner det jo seg for meg å returnere og rekjøpe med visa . Endret 23. april 2007 av War Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 60.000 er en annen visa ordre finansieringen er på 7-8000 Jeg vet at kjøper har gjort en feil men levere tilbake varene så kjøpe dem igjen VS sende en giro som jeg betaler varene for. 8452213[/snapback] På første avbetalingsgiro du får, så kan du velge å betale hele beløpet du skylder. Men men.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hva er vitsen å kjøpe noe før man har råd til det? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hva er vitsen å kjøpe noe før man har råd til det? 8452362[/snapback] Som et hus, for eksempel? Nei, si det. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Hva er vitsen å kjøpe noe før man har råd til det? 8452362[/snapback] Som et hus, for eksempel? Nei, si det. 8452403[/snapback] Man bør iallefall ha råd til å betale renter og avdrag Endret 23. april 2007 av Nizzen Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Vidt meg bekjent er nedbetalingssystemet til komplett.no helautomatisk, så det sjekkes forløpende for kredittvurdering og gis på stedet. Det tar vel litt tid å kanselere denne manuelt fra brukerstøtte sin side. Ikke skjønner jeg hvorfor trådstarter skal lage en "dårlig kundeservice"-sak her. Fakta er vel at Komplett.no er en av de mest seriøse aktørene på markedet. Sikkert delte meninger om pris og sånt, men jeg må si av alt jeg har handlet på nettet, er det to stk som skiller seg ut og det er Komplett.no og NethsopOslo.no. Begge butikker har gitt meg suveren behandling. EDIT: Idet jeg skriver dette innlegget fikk jeg en tilbakemelding pr epost om at retursaken min var mottat og er under behandling. Temmelig kjapt da returen ble sendt på torsdag kveld kl 22 fra KIWI. Sikkert også en helautomagisk beskjed som kan generes pga strekkoden på returskjema. Enkelt, dog genialt. Dette opplever ikke jeg som kjip kundeservice. Endret 23. april 2007 av andylove Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Man trenger da ikke betale gebyrer for kreditt man ikke har? Så hvis du bare hadde betalt hele nedbetalingen med en gang, så hadde det ikke vært noe problem for deg. Nei, her er det bruker som ikke har gjort seg oppmerksom på nedbetalingsmulighetene hos Komplett. Så etter min mening kan ikke bruker si at Komplett har dårlig service, siden det er bruker selv som har gjort en feil. Endret 23. april 2007 av fUsiOn Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nei, her er det bruker som ikke har gjort seg oppmerksom på nedbetalingsmulighetene hos Komplett. Så etter min mening kan ikke bruker si at Komplett har dårlig service, siden det er bruker selv som har gjort en feil. 8452627[/snapback] Som en generell betraktning - jeg vet ikke om den er anvedelig her ... - det finnes mennesker som har utrolig vanskelig for å innrømme egne feil. Men foreløpig finnes de ikke i så store antall at de utgjør noen umiddelbar fare for planeten. (Bortsett fra hvis de kommer i viktige maktposisjoner, da.) (Oi, der kom jeg på én ...) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 *Jeg vet det er kundens feil men siden angrefristen ikke er ute lønner det jo seg for meg å returnere og rekjøpe med visa . 8452213[/snapback] Dersom du tar deg bryet med lese avtalen du har inngått, vil du se at det ikke lønner seg, og at du ikke har fått dårlig kundeservice. At du velger å gjøre ting vanskeligere enn nødvendig er ikke Kompletts feil. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Det tar vel litt tid å kanselere denne manuelt fra brukerstøtte sin side. Noe dem må gjøre uansett nå som jeg returnerer varen og rekjøper den samme time. Halvparten her inne leste ikke første post en gang om du hadde betalt avbetalingen bla bla Jeg kjøpte en del på avbetaling pga resten kostet 60.000 Det har ikke gått 2 uker så jeg kan sende varen i retur og slette krediteringen. Så kan jeg kjøpe den igjen 1 min etterpå med visa. Mitt ønske *Behold vare -få giro på hele beløpet + frakt uten kreditering ( noe jeg kan pga jeg kan uansett returnere varen = det samme) Jeg hadde også haldlet resten av produktene der 60.000 kr Komplett sitt ønske * Jeg returnerer varen koster ca 150,- *så vente 1 uke til alt er i orden *så kjøpe varene på nytt med visa *så sender de varene igjen til meg da har disse varene blitt postet 3ganger. Om dem sender meg en giro på beløp + frakt eller ikke får ikke komplett mere penger i fortjeneste. Eneste som skjer er at det blir dyrere for kunden = dårlig kundeservice. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Mitt ønske *Behold vare -få giro på hele beløpet + frakt uten kreditering Det er jo nettopp dette du har anledning til. På første giroen betaler du inn hele beløpet istedet for avdraget som står på giroen, så er kreditten tilbakebetalt. Det står i avtalen om kredittkjøp som du "signerte" på. Edit: Men etableringsgebyret på 295,- må man nok finne deg i å betale, hvis man velger en slik løsning. Endret 23. april 2007 av klilleng Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Om dette er tilfelle er jo det bra for forrige gang ville jeg betale ned hele beløpet etter 1 år og det gjennsto 2 år måtte jeg betale "renter og avdrag" for de gjenværende årene også alltså full pris selv om jeg betalte ned før. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Om dette er tilfelle er jo det bra for forrige gang ville jeg betale ned hele beløpet etter 1 år og det gjennsto 2 år måtte jeg betale "renter og avdrag" for de gjenværende årene også alltså full pris selv om jeg betalte ned før. 8453753[/snapback] Hm.. i Kredittkjøpsloven står det: "§ 11. Kjøperens rett til å betale før forfall Kjøperen kan når som helst betale hele gjelden. Kjøperen skal da bare betale kredittkostnadene for den kredittid som utnyttes. Er det avtalt betaling i avdrag, anses den utnyttete kredittid å løpe fram til første ordinære forfallsdag etter betaling. Kongen kan gi nærmere forskrifter om hvordan kredittkostnaden skal beregnes etter dette ledd." Hva dette betyr i praksis er jeg dog ikke sikker på. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Har noen kongens mail? Jeg får ringe komplett imorgen. Betale etableringsgebyr og renter for månedene man nedbetaler er jo greit. Men betaler man ned alt 2 år før tiden skulle man i teorien slippe unna. Vet at det er noen billån som er sånn, total lånesum over 7 år er bil + 50.000 Og det gjelder selv om man betaler ned alt dagen etter. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Vet at det er noen billån som er sånn, total lånesum over 7 år er bil + 50.000Og det gjelder selv om man betaler ned alt dagen etter. 8454429[/snapback] Ja, på lån kan banken så vidt jeg vet kreve tapt rente i stor grad. Men billån er ikke kredittkjøp.. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Vil legge til at jeg i dag tidlig fikk mail om ok retursak og at varen allerede er underveis til meg. Så i morgen har jeg nye rambrikker. Returen ble sendt torsdag kveld kl 22, så det har gått fort. Er det dårlig service? Nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå