jornln Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei Har funnet ut at fotoboks varsling på GPS'ene er grunn nok alene til å kjøpe GPS (skulle gjort det for lenge siden..) Trenger en oversiktlig GPS med gode menyer. Mp3 spiller osv er kjekt - men ikke et must. Fotboksvarsler er derimot særs viktig. Pris max 4600kr. Vurderer å kjøpe Tomtom Go 910 eller Garmin Nuvi 660 - men klarer ikke å bestemme meg. Tomtom'en er litt stor og klumpete - men har masse ekstarautstyr (iPod tilkopling, harddisk og fm-sender). Har hørt at denne har en del software porblemer. Garminen er mer elegant og har mange finesser. Noen som vet om det er mulig å innstallere sjøkart i tillegg til kartene som føleger med? Skal hovedsaklig bruke GPS'en i bil - men blir nok litt båt også. Er åpen for andre forslag/modeller - dersom noen har bedre alternativer. Tomtom GO 910 Garmin Nuvi 660 Håper noen av dere kan hjelpe meg litt her mvh Jørn Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Hei Har funnet ut at fotoboks varsling på GPS'ene er grunn nok alene til å kjøpe GPS (skulle gjort det for lenge siden..) Trenger en oversiktlig GPS med gode menyer. Mp3 spiller osv er kjekt - men ikke et must. Fotboksvarsler er derimot særs viktig. Pris max 4600kr. Vurderer å kjøpe Tomtom Go 910 eller Garmin Nuvi 660 - men klarer ikke å bestemme meg. Tomtom'en er litt stor og klumpete - men har masse ekstarautstyr (iPod tilkopling, harddisk og fm-sender). Har hørt at denne har en del software porblemer. Garminen er mer elegant og har mange finesser. Noen som vet om det er mulig å innstallere sjøkart i tillegg til kartene som føleger med? Skal hovedsaklig bruke GPS'en i bil - men blir nok litt båt også. Er åpen for andre forslag/modeller - dersom noen har bedre alternativer. Tomtom GO 910 Garmin Nuvi 660 Håper noen av dere kan hjelpe meg litt her mvh Jørn 8450507[/snapback] Til bilbruk kan jeg anbefale deg Tomtom go 910 eller Garmin street pilot C550. Av disse er Garmin best til å få deg fra punk A til B, men tomtom har litt ekstra finesser som 20 gb harddisk. Begge kan brukes som handsfree hvis du har en mobil med bluetooth. Du kan få kjøpt tomtom GO 910 HER som koster 3695 kr på elkjøp Garmin Street Pilot C550 kan du få kjøpt HER (elkjøp) eller HER Om du er naf medlem kjøp fra butikken dems, da følger det med en gratis TMC antenne som opdaterer trafikkinfo. Ikke tilgjenglig i Norge ennå, men mange andre europeiske land. Foressten har tomtom også en sånn antenne men den må kjøpes seperat. Lykke til med valget, og er det noen spørsmål så er det bare å spørre Prisen på Garmin er 2999 kr Edit: Begge har fotboksvarsling Endret 7. mai 2007 av Panny60 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå