Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter generelt / Server for CS-CZ

Anbefalte innlegg

Prøvde å sette opp en server til Condition Zero i går kveld, men fikk det ikke til. Har nett fra Canal Digital, og en D-Link DI-524 trådløs router. Har forstått det slik at jeg må åpne en port for å sette opp server, men må jeg også sette en statisk IP-adresse? Og i så tilfelle, må jeg sette statisk IP på den andre maskinen i nettverket også? Leste et sted at det ikke er mulig å åpne den relevante porten på DI-524, noen som har erfaringer med det?

EDIT: Bør jeg gjøre noe med DMZ, og i så tilfelle hva? DMZ har jeg null peiling på, bare så det er sagt.

Endret av Svennen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DMZ gir kun serveren din evt nettilgang.

Trenger ikke statisk ipadresse, det står i manualen hvordan portene settes opp, evt sjekk på portforward.com (tror det skrives slik) eller du kan sjekke dlink sin hjemmeside ;)

8450559[/snapback]

Sjekket portforward.com, og der står det at det ikke er mulig å åpne den porten, men at DMZ kan brukes på et eller annet vis.. Var relativt lite å finne på D-Link sin hjemmeside, men får lete litt til.

EDIT: Det er snakk om en server over Internett, ikke LAN.

Endret av Svennen
Lenke til kommentar
DMZ gir kun serveren din evt nettilgang.

Trenger ikke statisk ipadresse, det står i manualen hvordan portene settes opp, evt sjekk på portforward.com (tror det skrives slik) eller du kan sjekke dlink sin hjemmeside ;)

8450559[/snapback]

Sjekket portforward.com, og der står det at det ikke er mulig å åpne den porten, men at DMZ kan brukes på et eller annet vis.. Var relativt lite å finne på D-Link sin hjemmeside, men får lete litt til.

EDIT: Det er snakk om en server over Internett, ikke LAN.

8450579[/snapback]

DMZ er en teknologi som gir nett til den pcen som nevnes med ipadresse, prøve det hjemme en gang :p da ble noen veldig sint :ph34r: hehe...

Ja jeg sjønte det, derfor du må sette portene riktig, jeg er ikke sikker på hvilke porter cs-cz bruker men det vet du? viss ikke står det på portforward. Og der ligger også bruksanvisninger om hvordan du fikser portene i de aller fleste normale rutere på markedet i dag :thumbup:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

DMZ er en teknologi som gir nett til den pcen som nevnes med ipadresse, prøve det hjemme en gang :p da ble noen veldig sint :ph34r: hehe...

Ja jeg sjønte det, derfor du må sette portene riktig, jeg er ikke sikker på hvilke porter cs-cz bruker men det vet du? viss ikke står det på portforward. Og der ligger også bruksanvisninger om hvordan du fikser portene i de aller fleste normale rutere på markedet i dag :thumbup:

8452175[/snapback]

Fant portene, har åpnet de. Får det fortsatt ikke til! Jeg gir opp :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...