Gå til innhold

Bærbar pc - 10 000 kr klassen

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått i oppgave om å gå til innkjøp av 2 stk laptops i 10.000 kroners klassen til ungene til en på jobben....

Har hatt sett litt rundt, og ender alltid opp med en laptop i 15k klassen.

Noen som er oppdatert på laptops i 10k klassen?

De skal brukes av 2 tenåringer, til skole, surfing, msn og spilling!!

Vet han ene spiller CS:S. Burde vel gå for skjermkort type Go7600 eller noe sånt?

De ønsker 17" skjerm, noe jeg synes er unødvendig siden de skal bruke den i skolesammenheng, men men....

Jeg prøvde å anbefale Toshiba Satellite Pro A100-830 Duo T7200 til de, men de ville ha 17" skjerm... :mad:

Etter mye surfing, har jeg kommet fra til at dette er den maskinen som gir mest for pengene nå?

Noen som har andre forslag?

Evig takknemlig hvis noen gidd komme med noen forslag.

Tror faren som skal betale kan strekke seg til 12k hvis det er nødvendig.... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer for øyeblikket:

Dell i 6400 (dell.no) eller multicom compal hel80 (http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502183). Begge kommer på ca 10 000 med 2 Gb RAM, 7200 rmp harddisk og core 2 duo prosessor. Begge har bra batterikapasitet (dell er best) og bra skjermer etter hva jeg har forstått. Begge har 15,4" skjerm dog...Dell mangler webcam og mic.

Skal du absolutt ha 17" skjerm så er kanskje Dell i9400 en mulighet?

Endret av Chatrine17
Lenke til kommentar
Jeg vurderer for øyeblikket:

Dell i 6400 (dell.no) eller multicom compal hel80 (http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502183). Begge kommer på ca 10 000 med 2 Gb RAM, 7200 rmp harddisk og core 2 duo prosessor. Begge har bra batterikapasitet (dell er best) og bra skjermer etter hva jeg har forstått. Begge har 15,4" skjerm dog...Dell mangler webcam og mic.

Skal du absolutt ha 17" skjerm så er kanskje Dell i9400 en mulighet?

8450670[/snapback]

Har sett på HEL80. Får jo grei valuta for pengene, men de ungene ville lixom ha 17". Må vel prøve å overtale dem til at det ikke er så bra hvis de skal ha den med i sekken...

Men funksjonstasten er jo ytterst til venstre. Er jo skandale... Var gale nok til at jeg måtte kjøpe Asus G1 i tillegg til A8js :p

Dell i9400 havner på 15k med 7950GS skjermkortet..... :thumbdown:

Tror ikke jeg får overtalt faren til å legge såpass mye penger ut til 2 tenåringer.....

Lenke til kommentar

Denne drar nå Counter-strike source lett: FS Xi1546

men kanskje litt over budsjettet.

Har den maskinen selv. Drar alt jeg har testet til nå med max instillinger uten problemer, men den blir var og resultatet er litt viftestøy.

Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Denne drar nå Counter-strike source lett: FS Xi1546

men kanskje litt over budsjettet.

Har den maskinen selv. Drar alt jeg har testet til nå med max instillinger uten problemer, men den blir var og resultatet er litt viftestøy.

Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med den.

8451423[/snapback]

Så grei ut den FS'en..... Men veldig lav oppløsning på skjermen for å være 17" skjerm?

Ser at funksjonstasten er på "feil" plass oxo.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

hehe ja. fn knappen er rart plassert. :)

Men når det gjelder skjermen så er jeg kjempe fornøyd.

Men nå har jeg ikke prøvd en 17" med høyere oppløsning.

Det jeg glemte å nevne i første post er at den blir veldig varm. I noen tilfeller slår den seg av. Dette har jeg bare opplevd under Comand and conquer 3. Løses ved å legge noe under.

Nå viker det som det mye negativt med denne laptopen, men jeg er kjempe fornøyd med den. c2d 2gh, 2 gb ram, 240 gb hd er gode specs.

Lenke til kommentar
Toshibaen ser jo ut til å gi skammelig mye for pengene.

Men om den blir aktuell likevel, så bør det kanskje sjekkes opp om skjermkortet er en "begrenset" type, eller om det yter max.

8451269[/snapback]

Kortet er ikke begreneset. Har denne maskinen og den har 256MB innebygget og kan låne 256MB av systemminnet. Får 1900 i 3dmark06. Spiller HL2 med ALT på maks, inkludert AA...! Kjempefornøyd! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Toshibaen ser jo ut til å gi skammelig mye for pengene.

Men om den blir aktuell likevel, så bør det kanskje sjekkes opp om skjermkortet er en "begrenset" type, eller om det yter max.

8451269[/snapback]

Kortet er ikke begreneset. Har denne maskinen og den har 256MB innebygget og kan låne 256MB av systemminnet. Får 1900 i 3dmark06. Spiller HL2 med ALT på maks, inkludert AA...! Kjempefornøyd! :D

8458631[/snapback]

Har du noe annet å fortelle om maskinen. Beklager hvis jeg går litt off-topic,

spesielt, om den bråker mye og blir varm?? Vurderer å kjøpe den selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...