QBab Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Dette er noe jeg har lurt på en stund (et par timer). Hva er forskjellen på ATA og S-ATA. * Hva står de forskjellige navnene for * Ytelse messig * Plass * Oppkopling Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Du kunne spart noen timer ved å lese sticky-tråden i toppen av forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
QBab Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Ja dere ser dere hvor godt jeg følger med. Trodde seriøst det bare var jeg som hadde kapasitet til å lure på noen sånt. Hmm, hva skal jeg si. Takk for linken Edit: Nå har jeg kikket litt på guiden, ser at den er fra 2004. Om jeg husker riktig så var det SATA 600 som var den nyeste i guiden, med en overføringshastighet på 600mb/s er dette up to date? Endret 23. april 2007 av QBab Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Er nok mer enn 600mb/s nå vil jeg tro. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) S-ATA 1.5 Gbit/s S-ATA 3.0 Gbit/s Er det som finnes i dag. Neste steg er S-ATA 6.0 Gbit/s. MEN; det finnes ingen harddisker som klarer å levere data i den hastigheten uansett. Man har vel ennå ikke disker som klarer 1.5 Gbit/s ennå, så vidt jeg vet. Mer info her: http://en.wikipedia.org/wiki/S-ATA Endret 23. april 2007 av Caze Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Joda, det går i Gbit, sikker på at du ikke mener at de går i gbyte? Gbyte og gbit er to forskjellige ting, akkurat som "mbps" og "mbit/s" som man bruker til å regne ut hastigheten på internetten med, Correct me if im wrong. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Yes. You are wrong. Hastigheten er i gigabit per sekund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå