Gå til innhold

Noen meninger om nyeste Coop-tilbudet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heller betale 500-1000kr mer for en helt lik pc hardware messig, hvis den er av et kvalitets merke på service og bygg metoder.

8456550[/snapback]

Nå har mange av Medions maskiner blitt bygget på samme fabrikk som maskinene til FujitsuSiemens, så jeg tror nok det med merkenavn faller litt i fisk. Er dog enig at mange av Medion-maskinene virker litt billige. Litt på linje med billigmodellene til de andre store produsentene.

Lenke til kommentar

Eneste "negative" jeg kan se med denne pc'en for en "under gjennomsnittsbruker" er dårlig skjermoppløsning (noe som i og for seg kan være en fordel da man får større skrift, og den som kjøper pc i dagligvarebutikken gjerne er en representant av den eldre garde), samt at minnekortleseren var noe kjip, det er vel for det meste XD minnekort som er i bruk nå, eller? Den burde hatt støtte for dette.

Jeg velger også å anse Windows Vista som en ulempe, da det ikke er like kompatibelt som eksempelvis XP når det kommer til programvare - men dette er nok ikke annet enn et tidsspørsmål.

For "under gjennomsnittsbrukeren" som ikke legger vekt på spillytelse er det et helt kurant tilbud, men man kan fint rote fram et tilbud i en lavere prisklasse, og samtidig lavere ytelse som vil holde mål for denne brukeren.

Lenke til kommentar
Godt å se folk komme med vettuge sammenlikninger!

8456086[/snapback]

Se bare på de billige modellene til HP...

Medion som merkevare har jeg ingen problemer med. De fleste modellene virker solide og fine. Se på whitebox.maskinene som bokstavelig talt gikk i oppløsning til tider.

8457322[/snapback]

Ser ut som du allerede har tatt din oppfatning av maskina, uansett hva vi sier så kommer du med motargumenter...

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg velger også å anse Windows Vista som en ulempe, da det ikke er like kompatibelt som eksempelvis XP når det kommer til programvare - men dette er nok ikke annet enn et tidsspørsmål.

*snip*

Kan du prøve å fortelle dette til alle de som ringer inn og klager?

Påstår at fordi jeg jobber på support må jeg stå ansvarlig for at alt fungerer 24/7..

Lenke til kommentar
Kan du prøve å fortelle dette til alle de som ringer inn og klager?

Påstår at fordi jeg jobber på support må jeg stå ansvarlig for at alt fungerer 24/7..

8458458[/snapback]

Dette er vel en del av arbeidsbeskrivelsen din som du godtok når du begynte, då det er ikke annet å gjøre enn å bite i seg sure tryner som dukker opp.

Jobber selv innenfor IKT faget, og opplever hele tiden at uerfarne brukere prøver å holde meg ansvarlig for deres feil.

Enkel løsning på problemet må være å informere de om dette før evt. kjøp av pc med vista..

Lenke til kommentar
Eneste "negative" jeg kan se med denne pc'en for en "under gjennomsnittsbruker" er dårlig skjermoppløsning (noe som i og for seg kan være en fordel da man får større skrift, og den som kjøper pc i dagligvarebutikken gjerne er en representant av den eldre garde), samt at minnekortleseren var noe kjip, det er vel for det meste XD minnekort som er i bruk nå, eller? Den burde hatt støtte for dette.

8458316[/snapback]

Er vel stort sett kamera fra Olympus som bruker de dyre xd kortene.

Lenke til kommentar

8456086[/snapback]

Medion som merkevare har jeg ingen problemer med. De fleste modellene virker solide og fine. Se på whitebox.maskinene som bokstavelig talt gikk i oppløsning til tider.

8457322[/snapback]

Ser ut som du allerede har tatt din oppfatning av maskina, uansett hva vi sier så kommer du med motargumenter...

8458451[/snapback]

Ja, det er det en DISKUSJON er. Jeg kommer med mine eksempler og resonementer, du kommer med dine "argumenter"

Jeg kom med påstanden om at Medions maskiner jevnt over har god byggkvalitet, da mange bygges på samme fabrikk som FS. Mente også at Medions utseende ikke er så galt, med tanke på at de fleste produsenter har (subjektiv mening) like "kjedelige" billige maskiner. Selv liker jeg det enkle utseende, særlig sett i forhold til de (igjen subjektiv mening) glorete maskinene HP og Dell til tider kommer med.

Lenke til kommentar

8456086[/snapback]

8457322[/snapback]

8458451[/snapback]

Motargumentene som har kommet her, om man i det hele tatt kan kalle det motargumenter, går kun på Medion som merke. Slik jeg oppfater det så er trådstarter mer interessert i høre om det er et godt tilbud med tanke på pris og spesifikasjoner.

Tror dog at trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt. Det er en helt ok maskin til den prisen, men ikke noe mer heller.

Lenke til kommentar

Skjermkortet var vel treigt?

Skjermen hadde ikke så høy oppløsning og er vel ikke av den beste kvaliteten.

Ang. kvalitetet, hvor raske er hardiskene og rammen? Er det kvalitet?

Hadde foretrukket å bruke pengene en annen plass. Finnes mer pristgunstige maskiner på nett, uten å komme med eksempler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...