Gå til innhold

Klokking av P4 2,6ghz HT og X850xt pe

Anbefalte innlegg

Cpu'en klokker til 2,8ghz uten problemer men utover det rebooter maskinen seg under spilling, det samme gjelder hvis jeg klokker skjermkortet litt :w00t:

Tempen på cpu'en overstiger aldri 40grader de gangene jeg har klokket den til 3,2ghz og skjermkortet ligger tett under 60grader med litt klokking, dette under full load (f.eks ved spilling av bf2)

Hva kan grunnen til at systemet ikke takler med klokking? Må jeg kanskje begynne å rote med volt og sånt kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må nokk øke volten ja, prøv først å kjør stressprogrammer på cpu'en. hvis denne er helt stabil kan du øke volten på skjermkortet litt hvis du ikke vil klokke ned igjen. Voltendringer skjer på eget ansvar! Men, så lenge temperaturen ikke er noe problem er det ikke spesielt farlig å endre litt på volt..

Lenke til kommentar
Hva bør jeg sette volten til på cpu hvis jeg skal ha den til å kjøre på 3,2ghz f.eks?  :whistle:

8451936[/snapback]

Du bare øker ett hakk om gangen til prosessoren er helt stabil, men pass på temperaturen, varmen kommer med volten. Bruk stressprogrammer til å sjekke stabilitet :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...