int20h Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Pico-ITX er et hovedkort på størrelse med et kredittkort som er sokkelkompatibel med VIA C7 eller Eden. Les mer Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Det var ikke store greiene Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 syns det var smått nok å jobbe med nano-itx kortet jeg, hehe. men blir bra dette her. mindre fysisk, høyere ytelse etter hvert. eneste jeg er Veldig skuffet over på disse kortene (da det har det samme som på nano-itx versjonen om jeg ikke missforsto?), er skjermkortet. elendig bildekvalitet. i 1280x1024 er bildet så grumsete at teksten er så og si uleselig. så bare de får gjort noe med det, så er alt bra. en annen ting jeg lurer litt på her, er hvor stor kjøleribben blir. den var ikke akkuratt liten på nano-itx kortene i allefall. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) her snakker vi 'lomme-pc' power Men er jo lite vits siden du i tillegg må ha et tastatur (og evt en mus) og skjerm for å kunne se noe..heh Endret 23. april 2007 av viiite Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 IDE/Atapi tok vel mye plass synes jeg. Kunne vel droppet det og evt. hatt 2 sata. eller kanskje 2 minne plasser. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) her snakker vi 'lomme-pc' power Men er jo lite vits siden du i tillegg må ha et tastatur (og evt en mus) og skjerm for å kunne se noe..heh 8450209[/snapback] Du får tak i virtuelt tastatur, så da er det bare å vente på hologramskjerm hvor det kun er en minikloss du putter på pulten =) Edit: Virtuelt tastatur Endret 23. april 2007 av BlackH Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) IDE/Atapi tok vel mye plass synes jeg. Kunne vel droppet det og evt. hatt 2 sata. eller kanskje 2 minne plasser. 8450218[/snapback] Enig. Her kunne de vært mer fremtidsrettet. Lurer på hvor lenge IDE-disker kommer til å produseres? En ser jo allerede nå tegn på at IDE henger etter for S-ATA når det gjelder nylanseringer. Ett raskt besøk på 2,5 tommers disker på komplett.no (f.eks.) avslører jo det, for de største diskene er per dags dato flest å velge mellom på S-ATA. Skjermkortpluggen tar jo stor plass mot utsiden (brukerflaten) ihvertfall selv om den bygger lite inn på selve kortet, og med tid og stund kommer det kanskje HDMI? Det er veldig mange sånn standardkontakter for andre tilkoblinger også. Hadde vel gått an å miniatyrisert kontaktene litt, og heller hatt en liten klump hengende på kablene, og altså flyttet de store pluggene til utenfor boksen om en trenger de, eller hatt ordentlige tilpassede kabler med miniatyrplugg i ene enden mot hovedkort, og gammaldags type mot det du kobler til. Endret 23. april 2007 av G Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 her snakker vi 'lomme-pc' power Men er jo lite vits siden du i tillegg må ha et tastatur (og evt en mus) og skjerm for å kunne se noe..heh 8450209[/snapback] Du får tak i virtuelt tastatur, så da er det bare å vente på hologramskjerm hvor det kun er en minikloss du putter på pulten =) Edit: Virtuelt tastatur 8450238[/snapback] Og d kobler du hvor? På skjerm eller nettverksuttak? Ser for meg at maskinen blir litt trikki å innstalere Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 her snakker vi 'lomme-pc' power Men er jo lite vits siden du i tillegg må ha et tastatur (og evt en mus) og skjerm for å kunne se noe..heh 8450209[/snapback] Du får tak i virtuelt tastatur, så da er det bare å vente på hologramskjerm hvor det kun er en minikloss du putter på pulten =) Edit: Virtuelt tastatur 8450238[/snapback] Og d kobler du hvor? På skjerm eller nettverksuttak? Ser for meg at maskinen blir litt trikki å innstalere 8450419[/snapback] Det er jo pins for tilkobling av usb der da... så my guess, usb sånn ser pins ut internt for usb (vanligvis): oooo ooo¤ ¤ => tom pin Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 stemmer det Overså det, men uansett ville jeg ikke valgt det til car computer... finnes masse annet bra og bruke som det dette blir vell mer eller mindre bare ha for å ha ;P (kanskje innebygd i kjøleskapet etc) Lenke til kommentar
G Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hadde vært greiere med en ordentlig CPU der heller. Hva med en Pentium M? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Oj, den var liten! Skulle hatt to NIC så kan du ha en mini-brannmur. Liker sånne saker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hadde vært greiere med en ordentlig CPU der heller. Hva med en Pentium M?8450558[/snapback] Jupp, det hadde vært mye bedre med f.eks en Core 1 Duo 1,2GHz ULV. Via C7 er så treg at jeg ikke ville brukt den til tynnklient en gang. (Jeg har prøvd) Ellers så lurer jeg på hvor SATA-porten er. Skulle gjerne sett bilde av undersiden for å se om den er der. Jeg ser for meg at denne passer bruksområdene: Tynnklient, NAS, bil-PC, kartnavigator i båt og andre plasser der man trenger en PC til å ta seg av svært enkle oppgaver uten å ta særlig plass eller effekt. Lenke til kommentar
denniz Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg skal såkjøpeen sånn og lage en liten mod hmmm har en liten idé, men må tenke litt først på høyde og sånt. det virituelle tastaturet, hvor stort er det?? (hvordan er det å demontere og bruke littannerledestror dere?) Lenke til kommentar
Toremick Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ellers så lurer jeg på hvor SATA-porten er. Skulle gjerne sett bilde av undersiden for å se om den er der. her finner du noe bedre bilder av den link white paper sata'n står rett ved siden av ide porten. på undersiden er det plass til SO-DIMM, og batteriet (og en lydchip såvidt jeg husker) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Dette begynner å ligne PDA/mobil størrelse, er det muligheter her mon tro? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ser at denne også har LVDS-grensesnitt for flat panels. Men passer dette til LCD-paneler hentet fra bærbare PC-er da? Har en bærbar som har fungerende LCD-panel, men resten så og si ødelagt Kunne tenkt meg å bygget en vegg-pc for bruk til surfing i stue/fellesrom, med et minitastatur under og en løs touchpad eller trackball. Må vel kansje ha et kontrollerkort allikevel, men hadde håpet å slippe det da disse kontrollerkortene ikke er så enkle å få tak i (må bestille som bedrift og i store kvanta noe jeg ikke har penger til). Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ganske heftig men hvor skal RAM'en ser ingen slots. Tenk i framtiden så kan du sikkert kjøre top modeler av CPU, GPU osv på et sånn kort. kansje enda mindre... Lenke til kommentar
texaco Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 rammen ligger intil hovedkortet på baksiden (tenk hvordan man innstallerer minne på laptoper) Ellers er det jo drøss med tilkoblinger på denne snasne saken.. bare se på alle pinsene, sikle) Sitter med et epia m10000 via hovedkort (det er mini-itx) og prosessoren fungerer som en drøm (knall som server, tynnklient, ftp, filserver, brannmur) en pentium m vil være for kraftig for hovedkortet, det blir bare overkill. via prosessorene har også ekstremt lavt effektforbruk, så varme er et lite problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå