severinM Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei Beklager om jeg ikke direkte svarer på posten din, men tror du gjør et smart valg når du velger et 2.1 anlegg, istedet for 5.1 i denne prisklassen. Det er ikke bare plasseringsvennligheten som blir bedre med færre høyttalere! Når det er sagt, så kan du hente utrolig mye mer ut av et 2.1 anlegg hvis du bruker equalizer! Anleggene i denne klassen er som regel sånn at de booster bassen fryktelig mye, for at det skal høres ut som om lyden er "større" enn den er. Det er jo selvfølgelig en smakssak hvordan man velger å konfigurere anlegget, men anbefaler som sagt å teste med equalizer! Innebygd i de fleste musikk-avspillingsprogrammer. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Fælt så arrogant du var da. Greit at du syns det er god lyd og alt sammen,men realiteten er at du får det du betaler for. Mer enkelt blir det ikke. Og denne "peilingen", hva vil dette si?At du har vært innom noen kompiser som har litt av hvert? Personlig syns jeg man må opp mot hifi-høyttalere og en brukandes forsterker før man kan bruke et utrykk som god lyd. Men folk har vel hver sin definisjon på det. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Fælt så arrogant du var da. Greit at du syns det er god lyd og alt sammen,men realiteten er at du får det du betaler for. Mer enkelt blir det ikke. Og denne "peilingen", hva vil dette si?At du har vært innom noen kompiser som har litt av hvert? Personlig syns jeg man må opp mot hifi-høyttalere og en brukandes forsterker før man kan bruke et utrykk som god lyd. Men folk har vel hver sin definisjon på det. 8478227[/snapback] Nettopp dette jeg vil frem til. Du vil alltid få hva du betaler for. Hvis det hadde vært som du sa hadde det bare vært og idiotstemple alle som bruker tusenvis av kroner på lyd. Av ren nyskjerrighet, hvilket anlegg har du? Edit: Faen til skrivefeil i dag da. Endret 26. april 2007 av Anathema Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nettopp dette jeg vil frem til. Du vil alltid få hva du betaler for. Hvis det hadde vært som du sa hadde det bare vært og idoitstemple alle som bruker tusenvis av kroner på lyd. Av ren nyskjerrighet, hvilket anlegg har du? 8478272[/snapback] Du skjønte det var konfirmanten den var rettet mot? Selv har jeg nå Dali 104 sammen med Cambridge 340A, har tidligere brukt dem med Pioneer VSX-915,en HK veteran, Marantz SR4200 om jeg husker rett og NAD 325BEE. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Du skjønte det var konfirmanten den var rettet mot? Selv har jeg nå Dali 104 sammen med Cambridge 340A, har tidligere brukt dem med Pioneer VSX-915,en HK veteran, Marantz SR4200 om jeg husker rett og NAD 325BEE. 8478344[/snapback] Hehe, selvsagt skjønte jeg det Var også ham spørsålet mitt var rettet mot. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Haha,du quota meg som et eksempel for han :!: Nå er jeg med vet du. Går litt sent noen ganger. Men han sa da hva han hadde,var ikke det de Trust greiene? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Haha,du quota meg som et eksempel for han :!: Nå er jeg med vet du. Går litt sent noen ganger. Men han sa da hva han hadde,var ikke det de Trust greiene? 8478392[/snapback] Trust? Tror nok heller det var "Trist" Enig med det at man får ikke supreme lyd for 500 kr. Men det er ikke det som er pointet heller. Skal ikke rigge opp noe hjemmekino akkurat. Skal bare ha noen høytalere som spiller høyere enn Koss headsettet mitt. Er ikke så lett når man er 2 stk og skal se en film med _et_ koss headsett. Endret 26. april 2007 av QBab Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Trisk virket en del mer treffende ja. Kjøpte nettopp Logitech X-210 til dama,hørtes helt levelig ut det og har ikke fått noen klager fra den kanten. Forresten så kan du jo med en splitter bruke to hodetelefonsett Endret 26. april 2007 av DanielL Lenke til kommentar
QBab Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 Hmm, splitter var virkelig ikke dumt. Hvorfor i alledager har jeg ikke tenkt på det? Hadde jo løst problemet fint, billig er det også. Men jeg må vel kjøpe meg høytalere en dag uansett, så det kan like godt gjøres nå Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 "Du får ikke fet lyd der du kjøper kjøleskap!" Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Det kommer ikke mye smart ut av folk på et diskusjonsforum 2 på natta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå