Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gyldig Legitimasjon, etter bytte av bank?

VikinGz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pass og bankkort er de eneste "offisielt godkjente" id-papirene.

hvis du har bankkortet fra den forrige banken din kan du da bruke dette, iallefall frem til det går ut.

8450069[/snapback]

Kan jeg bruke mopedførerbeviset?

Det er litt stort og klumpete å ha med seg...

Ellers har jeg tjenestebevis igjenom jobben (statens Vegvesen) det er gyldig på alle fly i vertfall

Lenke til kommentar
Du kan skaffe deg Postens legimitasjonskort. Tjenestebeviset er ikke en gyldig leg.

Dette er de gyldige: Pass, Bankkort, Førerkort, Forsvarets ID-kort, Politiets ID-kort, Postens ID-kort.

8450156[/snapback]

Pussig at flyselskapene mener det er gyldig leg :hmm:

Hva med mopedfører beviset?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg har bytta bank og lurer på hva jeg nå kan bruke som gyldig legitimasjon?

Jeg bytta fra sparebanken til Skandiabanken, men på skandiabanken er det ikke bilde... Hva kan jeg da bruke som legitimasjon?

8450059[/snapback]

Få deg førerkort?

Ellers er det vel enda mulig å få Postens ID-kort med bilde:

http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjenesterA-AA/I/IdKort/

8451153[/snapback]

Får nok vente til jeg har kjørt opp da, samme sum som å få mopedfører beviset over til førekort...

Lenke til kommentar
Var i banken her forleden, og overhørte at nye regler krevde at pass var eneste gyldige legitimasjonsform i bank?

8450580[/snapback]

Jeg tror nye førerkort (altså den typen som kom for et par år siden) også er greit. Jeg brukte det ihvertfall til å ta ut cash her for litt siden.

Lenke til kommentar

For å presisere:

Det kreves pass, eller legitimasjon likestilt med pass (Utlendingspass og Reisebevis utstedt på grunnlag av innehaverens utenlandske pass), for førstegangsutstedelse av bankkort med bilde og BankID. Dette er ikke et lovgitt reglement, men en regel banknærigen har satt selv.

Dette er selvsagt ikke ufravikelige krav, da man ikke nødvendigvis må innkreve pass om kunden er kjent fra før, men det vil kreves fra alle nye kunder. Da vil heller ikke bankkort med bilde fra en annen bank holde.

Dette gjelder heller ikke om man bare skal opprette innskudskonti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...