Christoffero89 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei. Skal selge min atv for innkjøp av moped. Jeg regner med å ha circa 8000 kroner til kjøp av brukt moped. noen tips? hva bør jeg se etter? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Vil du ha automatisk eller manuelt gir? Scooter eller klassisk mopedlook? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Skal ha girmoped. har kjørt en suzuki rmx i helga og il ha noe likt det Jeg er ikke flink i mekking så jeg trenger en moped som ikke stopper hele tiden. Endret 23. april 2007 av chriso89 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hva er det meste du vil gi for en sykkel? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Som sagt skal jeg selge firehjulingen min og regner med jeg har maks 8000 til kjøp. for det meste skal jeg kjøre på vei. trenger en sykkel som er lettstyrt, ikke går i stykker hele tiden og ikke bruer my bensin. eventuelt litt vinterkjøring Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Til den prisen er det vell MT5 eller TSX som er best. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 hva bør jeg se etter slik at jeg ikke blir lurt ? er så lei av firehjulng Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Legger ved et par tips når du skal dra og se på sykkelen. (Disse punktene er hentet fra et annent forum) Når motoren skal startes, skal den være kald og starte nokså umiddelbart. Vær ikke noe lett på gassen når motoren har blitt varm. Dra mopeden høyt opp i turtall og hør nøye etter ulyder, og om det er noe spytting eller fresing. Den skal gå jevt uten og rykke. Kontroller hendler, brytere, spaker, tute og pærer og det der funker. Kjenn om clutchen slurer eller hugger. Det kan også være at ramma er skeiv eller at bakhjulet sitter skjeivt og at sykkelen har fått seg en fait smell tidligere, du kan sjekke dette ved og legge to planker inntil hjulene på begge sider med forhjulene, paralellt med sykkeles kjøreretning. Det er ca 15 mm eller noe som produsenten godkjenner, vær nøye! På noen sykler kan du også sjekke i brønnøysundregistrene, om sykkelen har vært ute for heftelser e.l. før. Noen hovedpunkt: Kåper: Kontroller festepunkter, se etter sprekker. Eksossystem: Det er fint og ha orginalpotta, hvis du skal inn til en evt. kontroll. Svingarmslager: Rykk sideveis, det skal ikke slarke. Motor: Kjenn på clutchen etter sluring m/m, og hør etter ulyder. Dekk: Gamle eller utslitte dekk er temmelig dyre. Bremser: Unngå skiver med kast og slitte skiver. Når du har bestemt deg for og kjøpe sykkelen, er det en del ting og passe på. Få med servicebok, og kopier av evt. verksted kvitteringer. Hør om det finnes flere nøkler til tennigslåser ol. Kontroler chassis og motornummer mot vognkortet. Det som er veldig viktig er og få med seg en kjøpskontrakt, som både kjøperen og selgeren har. Har du blitt lurt, og det er flere feil som er med sykkelen enn det som er avtalt, kan dette brukes som bevis. Skriv under salgsmelding. Og når sykkelen er din, må den forsikres. Du må ha forsikring for og få utlevert det nye vognkortet. Traffikkforsikring/Ansvarsforsikring er et must! Full eller DelKasko kan du bestemme selv om du vil ha eller ikke. Men har du evt. lånt penger med banken, så vil banken kreve av deg, at du har full kasko. Hør med alle forsikrings-selskapene du kommer over, prisene som skiller, er ufattelig store, ofte mange tusen kroner. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Til den prisen er det vell MT5 eller TSX som er best. Må si meg enig der. Endret 24. april 2007 av WoWftw Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 takker=) hva er svingarm? har sett på mt5 og Yamaha DT50-R og honda mtx =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå