violator Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei Jeg har en Maxtor One Touch 3, 500 GB disk, som ikke lenger vil samarbeide. Selvsagt er det mye data på den som jeg bare må ha, og ja….store gutter tar ikke backup, men de gråter ofte. Trenger ikke en lekse om dette nå, da det har gått greit i over 10 år, men skal fra nå av ta backup av backup av backup. Litt usikker på hva som har skjedd. Disken har stått ”rolig” på samme plass de siste månedene men nå ”tikker/hakker” den når jeg skrur den på. Den viste seg i utforsker, og en mappe med innhold har jeg fått tilgang til men ikke de jeg helst vil ha tak i. Men nå kommer den ikke opp i utforsker en gang. Når jeg starter den, så ”tikker/hakker” den i en kort periode, for så og bli stille….som i graven. Noen ideer på hvordan man kan få tak i de dataene som ligger der, uten og sende den til IBAS? -V- Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ikke bruk denne disken noe mer, ta kontakt med professjonelle, det kan være at leserhodet slår nedi platen(e). Ta kontakt med IBAS eller ReConsult for videre rådføring. Lenke til kommentar
violator Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hmm det var det jeg trodde. Blir ganske dyrt med Ibas eller ReConsult. Kan gjøre det selv på nytt, men det tar bare så jævla lang tid. Tror jeg må få byttet den i stedet, og gjøre alt sammen manuelt. Faen. Men jeg lærte en nyttig lekse da (noe som jeg forøvrig vet fra før men ikke har praktisert)... ta backup av backupen av backupen Som sagt.... Store gutter tar ikke backup, men de gråter ofte. -V- Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har opplevd at backup av backup har røket før, samt da primærdisken. Sjeldent tilfelle, men det kan oppstå. Lenke til kommentar
violator Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har en annen Maxtor 500 GB også. Den gikk fløyten etter en uke, ikke noe spesielle data på den, så da var det bare og sende inn og få ny. Samt en Lacie 500 Big Disk 500 GB har gått til de dype skoger. Blir vel at jeg kjøper meg en HP DL 380 server tenker jeg. Virker nesten at disse eksterne diskene ikke er så veldig pålitlig (min erfaring i hvert fall). Må jo være flere som har samme problem og at de tar det som god fisk at dette er den rette måten og ta backp av... Åkke som. Skal brenne ut på dvd nå. Alle 400 GB, vist jeg finner alt da hehe -V- Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har selv 3 eksterne disker, og en haug med IDE og SATA disker. Har ikke hatt noe store problemer eller problemer i det hele tatt med de eksterne diskene. Lenke til kommentar
violator Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 de eksterne er sikkert gode de, bare at jeg har vært svært uheldig med mine. Får vel starte den manuelle arbeidet, ta en 3 dagers tenker jeg så er jeg på G igjen hehe... Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 3 dager er lang tid, men noen ganger er det det som må til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå