Gå til innhold

Hvor sendes Olympus for service?


Anbefalte innlegg

hei, har et mju 800 som liker å ødelegge minnekort. Dette ble sendt databutikken 30.mars, men per i dag er det ikke gjort noe som utbedrer feil og det ble sendt videre den 20. april.

 

de sier de sendte den til eksternt sted, og jeg lurer på hvem som kan ha fått det? er det Olympus som vanligvis får dem? (har spurt om sted hos dem, men ikke fått svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, har et mju 800 som liker å ødelegge minnekort. Dette ble sendt databutikken 30.mars, men per i dag er det ikke gjort noe som utbedrer feil og det ble sendt videre den 20. april.

 

de sier de sendte den til eksternt sted, og jeg lurer på hvem som kan ha fått det? er det Olympus som vanligvis får dem? (har spurt om sted hos dem, men ikke fått svar)

8449761[/snapback]

Du sendte det til Databutikken 30 mars, og de har ikke sendt det videre før nå? Det er i såfall en MEGET god grunn til å holde seg langt unna denne butikken (og nettbutikker generelt... blir bare tull med mange av de så fort det er en garanti/reklamasjonssak). Der jeg jobber, sender vi garanti/reklamasjonssaker senest dagen etter kunden har levert kameraet.

 

Reparasjoner på Olympus sendes først til Olympus Norge, som deretter sender kameraet til et eller annet sted i Øst-Europa (tror jeg). Det tar derfor stort sett en måned eller før kameraet er tilbake, og når ventetiden er så lang, burde ikke Databutikken ventet så lenge med å sende det videre ihvertfall. Lurer på hvor lang tid det tar fra de får kameraet tilbake til de gidder å løfte en finger for å sende det tilbake til deg også... et par måneder?

Lenke til kommentar
Reparasjoner på Olympus sendes først til Olympus Norge, som deretter sender kameraet til et eller annet sted i Øst-Europa (tror jeg). Det tar derfor stort sett en måned eller før kameraet er tilbake, og når ventetiden er så lang, burde ikke Databutikken ventet så lenge med å sende det videre ihvertfall. Lurer på hvor lang tid det tar fra de får kameraet tilbake til de gidder å løfte en finger for å sende det tilbake til deg også... et par måneder?

8456195[/snapback]

 

Ikke meningen å blande seg inn, men tenkte bare jeg skulle opplyse litt.

 

Olympus har verksted i Portugal (knapt Øst-Europa :) ), og reparasjonstiden der er 2-3 uker. Men det aller meste av reparasjsoner som er reklamasjoner byttes i nytt, nettopp for at brukeren skal slippe å vente disse ukene.

Alle Olympus-forhandlere verden over kan teoretisk sett ta imot en slik reklamasjon, men det er bare butikken du kjøpte det i som har plikt til det. Derfor lønner det seg alltid å handle i seriøse butikker. Kjenner ikke Databutikken selv, men det var jo ikke akkurat imponerende reaksjonstid det ble fortalt om her. Eller så kan adressen som er oppgitt tidligere i tråden også brukes. Bare husk å merke med "kameraservice" eller tilsvarende.

 

Til slutt kan jeg jo minne om at vi har en support-telefon som alle Olympus-brukere kan ringe for å få bistand i slike situasjoner (f.eks. hvis det er noe feil med kameraet, og man lurer på hva man skal gjøre). Gratis-nummeret er 00800 67 10 83 00.

 

Håper det var til opplysning :)

 

Hilsen Erik i Olympus Norge.

Lenke til kommentar

De har vel til starten av mai før de får en hissig e-post fra meg. Pakken ble sendt 30. mars, de hentet først ut 13-17.april og skylder på posten, selv om posten viste at den ankom godssenteret som databutikken skrev jeg skulle sende til 2.april.

 

Den ble sendt fra dem i går eller noe, så kanskje rundt 23 april at den ble sendt + sendetid + liggetid + verkstedtid + sendetid + sendetid til meg igjen. Woho!

Lenke til kommentar
hei, har et mju 800 som liker å ødelegge minnekort. Dette ble sendt databutikken 30.mars, men per i dag er det ikke gjort noe som utbedrer feil og det ble sendt videre den 20. april.

 

de sier de sendte den til eksternt sted, og jeg lurer på hvem som kan ha fått det? er det Olympus som vanligvis får dem? (har spurt om sted hos dem, men ikke fått svar)

8449761[/snapback]

Du sendte det til Databutikken 30 mars, og de har ikke sendt det videre før nå? Det er i såfall en MEGET god grunn til å holde seg langt unna denne butikken (og nettbutikker generelt... blir bare tull med mange av de så fort det er en garanti/reklamasjonssak). Der jeg jobber, sender vi garanti/reklamasjonssaker senest dagen etter kunden har levert kameraet.

 

Reparasjoner på Olympus sendes først til Olympus Norge, som deretter sender kameraet til et eller annet sted i Øst-Europa (tror jeg). Det tar derfor stort sett en måned eller før kameraet er tilbake, og når ventetiden er så lang, burde ikke Databutikken ventet så lenge med å sende det videre ihvertfall. Lurer på hvor lang tid det tar fra de får kameraet tilbake til de gidder å løfte en finger for å sende det tilbake til deg også... et par måneder?

8456195[/snapback]

 

 

Si et par dager *go figure*

 

Sitat fra mail:

 

Hej

 

En ersättningskamera är ankommen som kommer att skickas till dig så fort som möjligt.

 

Hm, da ble dagen litt bedre :)

Lenke til kommentar

Erik i Olympus Norge har nok rett ja. Fikk i dag vite at Olympus frister med seks måneders DOA periode. Det vil si at innen seks måneder etter kamerakjøpet, kan kunden få nytt kamera i butikken der han kjøpte kameraet, der og da, om det skulle gå i stykker (mot forbehold at de er utsolgt selvsagt). Kameraet må se pent brukt ut, altså ikke herpa. Hvis det viser seg at kameraet er ødelagt av f.eks Cola inni, så tar Olympus den regningen.

 

Vet ikke om dette gjelder kompaktkamera også, eller bare digitale speilrefleks, da jeg ikke fikk tak i dette når sjefen briefet meg om dette. Det kan sikkert Erik si mer om.

Lenke til kommentar
Erik i Olympus Norge har nok rett ja. Fikk i dag vite at Olympus frister med seks måneders DOA periode. Det vil si at innen seks måneder etter kamerakjøpet, kan kunden få nytt kamera i butikken der han kjøpte kameraet, der og da, om det skulle gå i stykker (mot forbehold at de er utsolgt selvsagt). Kameraet må se pent brukt ut, altså ikke herpa. Hvis det viser seg at kameraet er ødelagt av f.eks Cola inni, så tar Olympus den regningen.

 

Vet ikke om dette gjelder kompaktkamera også, eller bare digitale speilrefleks, da jeg ikke fikk tak i dette når sjefen briefet meg om dette. Det kan sikkert Erik si mer om.

8463192[/snapback]

 

dette var 1,5 år gammelt ca, men så ut som nytt...lite bruk til tider :innocent:

Lenke til kommentar

Oppdatering;

nå en uke etter at de sa den skulle sendes er den enda! ikke sendt og pengene for returporto har jeg heller ikke sett noe til.

Olympus Norge vil/kan ikke hjelpe meg heller sier dem. Så, jeg får anta at jeg neppe får kameraet tilbake....for en dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...