Gå til innhold

Gode lydeffekter og stemnings musikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til noen samling med lydeffekter, men det må da være andre her som gjør det.

Men stemningsmusikk finns det masse av, nevner her noen jeg synes passer til videoredigering; Sigmund Groven, Mike Oldfield, Jean Michel Jarre, Odd Børretzen, Vangelis, Mads Eriksen, Cornelis Vreswijk, osv. osv. osv. Kjøp(... :innocent: ) cd`ene, og ripp dem inn til HD`en som .wav filer. Da får du best kvalitet. Bruker selv mye .mp3 men Pinnacle studio 9 jobber litt tregere med dem enn med .wav. Lydkvaliteten synes jeg ikke blir noe særlig dårligere enn .wav når jeg har mp3 i 320bit.

Mvh

Hans Olav

UP THE IRONS!

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha lovlig musikk til filmen din, pleier jeg i firmaet mitt å kjøpe fra www.studiocutz.com. Det er ikke like bra som komersielle CDer, men det er noe av det beste jeg har sett av "corporate" musikk. De har også en del lydeffekter på CD... Billig er det også. Betaler om lag 500 kr for en CD. Åpningspakken deres koster ca 200 kr og inneholder alle mulige sjangre og er utrolig mye for pengene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Noen som vet om steder der man kan laste ned GRATIS (og da mener jeg GRATIS, ikke 2-3 kroner). Skulle likt å fått tak i en skytelyd og en lyd der skuddet treffer en i armen. En slags (blood-splatter-lyd). Begge lydene i god kvalitet vel og merke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...