Bruker-93156 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Heisann! Har nå fått vite at jeg har kommet opp i Mattematikk, Algebra. Jeg skal på Onsdag holde et "foredrag" som omhandler algebra, men jeg får selv velge hvordan jeg vil holde foredraget. I stede for å vise dem hvordan jeg løser likninger og forskjellige algebra stykker (Noe jeg gjør på skriftlige prøver) har jeg tenkt å la temaet" Hvordan bruker man algebra i dagliglivet" dominere foredraget. Jeg har en onkel som gikk ut av skolen med topp mattekarakterer, som jeg skal prøve å få til å hjelpe meg, men han er i Afrika, og det er ikke sikkert at jeg får tak i han. Det jeg håper at dere søte, snille medforumbrukere kunne hjelpe meg med var spesifikke eksempler på hva man KAN bruke algebra til i dagliglivet. jeg har selv noen idèer, men jeg håper at dere også kan hjelpe meg i nødens stund. Noen stikkord som jeg har tenkt på, men dere står helt fritt innenfor algebra, så dette er bare for å ha noe dere kan bygge på: - Bokstavregning - Variabler - Potenser - Brøk - Faktorisering - Forkorte uttrykk - Fellesnevner - Ligninger, en eller to ukjente - Ulikheter - Kvadratsetninger Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Er du sikker på at dagliglivet er så lurt når du skal ha om algebra? En muntlig eksamen i algebra ville jeg brukt til å bevise regneregler/formler, og vri og vende på diverse formler. Ikke nødvendigvis vise hvordan man bruker dem, men hva som skjer inni dem når du bruker de. Men du må selvfølgelig ha kunnskap til noe sånt før du legger ut på det. Endret 23. april 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå