Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppdaterte Vista-drivere fra Nvidia

Anbefalte innlegg

Kjører Vista Ultimate 64 bit på geforce go 7700.

1. Jeg deinstallerte forrige driver og ender opp uten driver.

2. Har prøvd å installere både 158 og 165. Får opp feilmeldingen "could not locate any drivers that are compatible with your hardware"

3. Senere kom det på 158 driveren en melding om at jeg prøvde å installere en 64 bit driver på et 32 bit system.

4. Har byttet ut .inf fila i driverne med en moddet inf fra tweaksareus.com, med samme resultat.

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbanna nye nVidia Control Panel...

Har oppdatert driveran mine siden før R80, og det nye kontrollpanelet funker bare ikke dugelig at all, og det verste er at det aldri blir reparert av at jeg installerer nye drivere.

Masse options mangler, og det er fullt av bugs! Plutselig endres instillinger jeg ikke har rørt engang, bare jeg åpner control palenet!

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få en clean install av nVidia Control Panel UTEN å formatere og reinstallere Windows?

Lenke til kommentar

"er det mulighet for å deaktivere det stygge cpalenet til nvidia i vista? det gamle panelet som kan kunne hente fra egenskaper for skjerm>instillinger>avangsert er jo ufatteli mye bedre! vil si nvidia ikke kan å lage programmvare.."

^^^ WORD. Det gamle cpanelet fungerte faktisk, og hadde mer enn EN option under video!! Dessuten fant man det man leita etter uten all denne noobification som bare er forvirrende.

(Alt jeg kan stille på for video nå er fargene, og dette virker ikke i det hele tatt som det skal anyways. Alt blinker og forsvinner og kommer og går :p)

Lenke til kommentar

laptopvideo2go har en oppskrift på installering av gjenstridige drivere i Vista med "har disk" modus, men de legger om serverne nå.

Har sett at noen får bort noen problemer ved a avinstallere på vanlig måte, slette nvidia mappa i Programdata-mappa, starte i sikkermodus, kjøre en eller annen form for registeropprydningsprogram, installere drivere på vanlig måte hvis det går.

Hvis det ikke går, må man gå inn på enhetsbehandling, velge skjermkort> installere drivere> finne drivere selv> lokalisere drivermappa med .inf fil. og installere. Det er i hovedtrekk oppskriften etter hukommelsen.

Så også et sted på nividia.com at de anbefalte å reinstallere samme driveren for å få bort noen problemer.

Det virker som om det finnes et utall av ulike problemer avhengig av kombinasjoner av skjermkort, drivere og konfigurasjon. Jeg har bl.a. opplevd at bluetooth ble ustabilt så jeg måtte bytte stack for å få det til å virke sammen med skjermdriverne.

Det eneste man kan gjøre er å prøve forskjellige drivere inntil man finner noen får problemene ned på et nivå man kan leve med. Det er litt pinlig, for å si det mildt, at status for nividia driverne ikke er bedre enn den er.

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar

Noen som har problem med at vifta på skjermkortet kjører for fullt etter installert ny driver på vista 64?

Jeg har et MSI 7600GT som er overklokka fra fabrikk med en litt større vifteløsning, dog aldri vært problem med at den har bråka slik den gjør nå. Den bruker å være musestille i vanlig windows bruk, mens den øker hastigheten selvsagt når det spilles.

Eneste driveren som lar vifta mi gå i "stille" modus via temperaturstyring er ver. 100.65.

158. pakken kjører vifta på fullt.

Laster nå ned 165.01 for å sjekke om dette hjelper...

edit: det hjalp ikke på vifta mi ihvertfall... og nå vil ikke bf2 starte lenger...

Endret av arsvendg
Lenke til kommentar

Noen som har installert disse driverne på laptop? Funker de bare på stasjonær?

Fikk etter en regclean og modda inf installert 158 driveren på min asus a8js.

Problemet er bare at jeg kun fikk bilde på ekstern skjerm, laptopskjermen forble sort. Dette gjorde at jeg ikke fikk opp instillinger eller noe, siden laptopskjermen er primary med startlinje osv.

Lenke til kommentar

Jeg testet ut først 165.01, denne fungerte ganske bra - helt til jeg fant 2 ganske store feil:

- Får kun grønn skjerm på avspilling av WMV-filer i Windows Media Player. Hele PCen fryser når jeg spiller denne av i Media Player Classic. Samme skjer også med enkelte AVI-filer.

- PCen fryser også når man ALT-TAB'er mellom World of Warcraft og Windows-skrivebordet.

Gikk derfor til 158.18, og da forsvant disse problemene. Eneste litt negative er at jeg merker redusert ytelse i S.T.A.L.K.E.R med Full Dynamic Lighting slått på.

Et problem NVIDIA fremdeles IKKE har rettet på, er at hvile/dvalemodus ikke fungerer på mitt 2x 8800GTS-system - skjermen blir kun svart med en blinkende cursor øverst til venstre. Så det er åpenbart at man fremdeles bør holde seg til XP iallefall helt fram til de store DX10-titlene ankommer - forhåpentligvis har NVIDIA fått orden på driverne sine til da.

Lenke til kommentar
Noen som har installert disse driverne på laptop? Funker de bare på stasjonær?

Fikk etter en regclean og modda inf installert 158 driveren på min asus a8js.

Problemet er bare at jeg kun fikk bilde på ekstern skjerm, laptopskjermen forble sort. Dette gjorde at jeg ikke fikk opp instillinger eller noe, siden laptopskjermen er primary med startlinje osv.

8454223[/snapback]

Du kan se på inf fila hvilke kort driveren er modda for å virke på. Hvis jeg husker riktig er 158 driverne levert originalt for alt som kan krype og gå av kort fra nvidia.

Ved oppstart skjer det mye rart, det hender at skjermen er rotert 90 grader eller at bare en av skjermene virker. Prøv å koble fra sekundærskjermen ved oppstart og se hva som skjer (evt etter en nyinstallering)

Lenke til kommentar
Eg trur nok både Ati og Nvidia gjer så godt dei kan, er ikkje så lett å tilpasse seg til eit OS i konstant forandring.

8449840[/snapback]

hva er i konstant forandring? kernelen i Vista?

Når giganter klarer migrasjonen (da tenker jeg på veldig komplekse regnskapsprogrammer m.v.) , i den grad det er det, uten tull burde nVidia og AMD/ATI klare det og. Det er ikke slik at de fikk tilsendt OS'et for tre mnd siden.. MANGE andre har klart det med bravour, eks HP med ørten skrivere, scannere etc etc etc.

har en følelse av at de, nVidia og AMD/ATI vet at 95% av kundemassen som trenger/krever mer enn ett bilde på skjermen fremdeles er på XP (og ikke vil flytte over med det første).

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Pakk ut driverne og installer kun dem, så slipper du alt som heter kontrollpanel...

8454064[/snapback]

Forsøkte dette, men det later til at den automatisk installerte kontrollpanelet sammen med driveren...

8463439[/snapback]

Hvordan gjorde du det da? Dersom du bare pakket ut og kjørte setup, så blir det å regne som en standard installasjon. Dersom du pakker ut og tar med deg de nødvendige .dll filene sammen med .inf filen, dvs nv_disp.inf,(og muligens .sys filen) i en egen mappe så vil kun drivere bli installert. Åpne .inf filen i notepad e.l. og se hvilke .dll filer du trenger(de heter vel .dl_ og sy_ og mulig disse må renames til fullt navn, akkurat det husker jeg ikke). Du kan ta med alle om det blir for mye arbeid å lete frem til riktige .dll uten at det skal ha noen betydning. Legg til ny maskinvare og bla frem til .inf filen og la installasjonen kjøre. Du vil få en del feilmeldinger, men det er pga at .inf filen kaller på en del andre filer(bl.a kontrollpanelet) så de er bare å ignorere.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er det mulighet for å deaktivere det stygge cpalenet til nvidia i vista? det gamle panelet som kan kunne hente fra egenskaper for skjerm>instillinger>avangsert er jo ufatteli mye bedre! vil si nvidia ikke kan å lage programmvare..

8449712[/snapback]

Ja, ka e det de holde på med......? Skjønne de ikkje ka entusiaster vil ha? minst mulig wizards seie eg!! Alle innstillinger samlet på ett sted, uten bloating:-)

8449735[/snapback]

De nye driverne har dette kontrollpanelet som dere etterlyser.

8449777[/snapback]

Etterlyser da for svarte ingen kontrollpanel. Vil det skal bort! bort bort! elendige greier. får ikke kjørt bilde på tv-en en gang.

Lenke til kommentar

De nye driverne har dette kontrollpanelet som dere etterlyser.

8449777[/snapback]

Etterlyser da for svarte ingen kontrollpanel. Vil det skal bort! bort bort! elendige greier. får ikke kjørt bilde på tv-en en gang.

8555072[/snapback]

Vel, jeg er ikke sikker på at problemet ligger der. Hva er best, ustabile drivere med kontrollpanel, eller uten?

Endret av Gaervern
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...