Gå til innhold

Prins Harry til Irak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at han ikke får reise. Står respekt av viljen til prins Harry i denne saken, og det viser personlig integritet og styrke. Tror også det at kongehuset i England ville ha tjent på det, da folk skjønner at de ikke bare er en gjeng med snobber, men faktisk kjemper for landets interesser (bokstavelig talt).

Lenke til kommentar

Jeg tror at å sende han nedover gjør mer skade enn godt. Han kan bidra ved å holde seg hjemme. Hvorfor sende lokkemat rett i armene på fienden? For å gjøre de enda sintere og mer aggressive? Jeg ser ikke hvordan det skal hjelpe å ha en kongelig i basen. Er de redd han og vil angripe sjeldnere? Nei, han ville bare gitt ekstra last til de som allerede er der og som da måtte brukt ressurser på å beskytte en person som ville vært utsatt for konstant kidnappingsforsøk. Hadde han hatt et viktig oppdrag der nede så kan det rettferdiggjøres å måtte sitte barnevakt for han døgnet rundt, men han har jo ingen særlig grunn for å være der, eller? Nei, like greit at han holder seg i hjemlandet mener nå jeg. Han er ingen supersoldat og ville forårsaket mer problemer enn han hadde løst.

Lenke til kommentar

Joda, jeg ser de argumentene, men det er jo et land i krig det er snakk om. Britiske soldater i Irak har reagert litt på hvorfor det er for farlig for Prins Harry å reise ned, mens det er "trygt" nok for de å reise. Hadde han reist ned hadde du nok sett halve SAS rundt enheten hans til en hver tid.

Lenke til kommentar

Det er klart, men det er så og si tryggere for Ola Engelskmann å dra til Irak fordi han vil ikke bli angrepet og jaktet på som en enkeltperson, men som en gruppe soldater. En kongelig midt på stridsmarken ser jeg for meg ville krevd unødvendig mye ressurser å beskytte, siden han tross alt ikke har noen særegen nytte der. Han er ingen diplomat, budbringer eller nødvendig tekniker. Han er bare en "vanlig" soldat som er ekstra fristende for fienden å slå kloa i og vil samtidig måtte ha ekstra beskyttelse i forhold til vanlige menige siden ha tross alt er kongelig. Jeg klarer ikke se det positive ved å sende en kongelig til krig. Kudos til han for at han er villig til å dra, men jeg støtter de som vil holde ham tilbake.

Lenke til kommentar

Han må ikke nei. Han hadde lyst alikevel. Men nå har jeg forstått det slik at de nekter han det, og det støtter jeg de fullt ut i. Fint at han vil bidra, men han må bare innse at en kongelig i fiendtlig territorium ville skapt mer problemer enn løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...