Gå til innhold

Prins Harry til Irak

Anbefalte innlegg

som de fleste sikkert har fått med seg reiser prins harry til iraki mai. er det bare jeg som syntes dette er en ufattelig dårlig ide? så og si alle militsgruppene må jo ha planer om å kidnappe denne karen. prisen på hodet hans er vel ufattelig stor, så reise ned og sette medsoldater i (ekstra?) fare virker ganske urimelig sett fra mitt ståsted. er det noen som kan forsvare at han reiser til irak?

Endret av cozmos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vell temmelig god sikkerhet i militærleirene til britene. Og militsgruppene har vell neppe god nok etretning til å hele tiden vite hvor han er.

Blir selfølgelig mer press på britiske styrker. Det positive må jo vere at militsene bruker mer ressurser mot britene i stedet for å bombe sivilbefolkningen.

Noen som vet hvilke type stilling han vill få? Det sender han vell neppe ute på patrulje i bagdads mes lugubre strøk.

Lenke til kommentar
Man kan jo undre seg over hvorfor han i det heletatt skal ned dit som soldat. PR stunt?

8449773[/snapback]

Kanskje han skjønner viktigheten av å bidra?

8450063[/snapback]

I realiteten har hans bidrag ikke mye å si, blir han drept har han ikke bidratt til kongehuset og england generellt.

Jeg synes i grunn det er litt tåpelig :ph34r:

Lenke til kommentar

Hvis han vil bidra med noe, så bør han være hjemme. Hans kidnapping kan tvinge en del britere ut av Irak. Ikke bra.

Men på en annen side kan kanskje hans bidrag i Irak synliggjøre opprørene mer, ergo lettere å bombe dem til himmern.

Lenke til kommentar
Man kan jo undre seg over hvorfor han i det heletatt skal ned dit som soldat. PR stunt?

8449773[/snapback]

8450063[/snapback]

I realiteten har hans bidrag ikke mye å si, blir han drept har han ikke bidratt til kongehuset og england generellt.

Jeg synes i grunn det er litt tåpelig :ph34r:

8450171[/snapback]

Han er vel litt for mye verdt til å drepes...

Lenke til kommentar

Ja, altså; det er liten vits å ta den risken når 'oppdraget' hans er å vise at han bryr seg og vil støtte soldatene i kamp på en likeverdig måte - noe som er flott, men lite fruktbart skulle det ende med hans død.

Lenke til kommentar

Ja, altså; det er liten vits å ta den risken når 'oppdraget' hans er å vise at han bryr seg og vil støtte soldatene i kamp på en likeverdig måte - noe som er flott, men lite fruktbart skulle det ende med hans død.

8450270[/snapback]

Jadda. Siterer meg selv:

Hvis han vil bidra med noe, så bør han være hjemme. Hans kidnapping kan tvinge en del britere ut av Irak. Ikke bra.

Lenke til kommentar

Lurer på hva soldatene tenker om saken selv.

Er han en god patriot som viser seg som likeverdig en hver soldar, eller er han en tåpe som tror han kan hevde seg som likemann når han sansynligvis får litt ekstra tykk kevlar og private vakter?

Lenke til kommentar

8450063[/snapback]

8450171[/snapback]

Dette har nok en ganske stor symboleffekt på både briters og andre soldater i Irak sin moral, hans bidrag fysisk har vel heller lite å si til eller fra. Men er enig med dem som sier at han setter seg selv og medsoldatene i kanskje unødvendig fare når han nå drar ned dit. Men igjen, jeg tipper at militærledelsen har foretatt en rimelig grundig vurdering av risikoen før de bestemte seg for å sende ham ned dit.

Lenke til kommentar
På tide at de kongelige atter en gang viser seg i krig. Tror du ikke at det blir en aldri så liten moralboost, å kunne sloss mot fienden sammen med prisen, Fredrik?

8450377[/snapback]

Joda, men så har jeg mine tvil på at han skal ut og slåss 'på ordentlig'. Jeg regner med de ikke vil ta sjansen på at han skal bli skutt. Men; skal han det, ja da vil det nok bli som ha en liten William Wallace for moralen - men er det verdt å ta den risken hvis man ender opp med en død prins?

braveheart.jpg

Wallace(Harry?) in action!

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at han er vognkommandør og sansyneligheten for at noen militssoldater skal ta han er vell liten. Britene har vell ikke mistet en eneste av challenger tanksene det her er snakk om og det er blandt verdens best pansrete så han burde vell være rimelig trygg

Lenke til kommentar
Joda, men så har jeg mine tvil på at han skal ut og slåss 'på ordentlig'. Jeg regner med de ikke vil ta sjansen på at han skal bli skutt. Men; skal han det, ja da vil det nok bli som ha en liten William Wallace for moralen - men er det verdt å ta den risken hvis man ender opp med en død prins?

8450439[/snapback]

Vidunderlig comeback, det bildet.

De får passe godt på ham, trenger ikke sende han ridende naken inn i frontlinjene, på en hvit hest heller. Så lenge han går rundt i leiren, leker kammerat med soldatene, så skulle det gå bra.

Du har rett i at en død prins, ikke er en god prins :p

Lenke til kommentar

8450439[/snapback]

Vidunderlig comeback, det bildet.

De får passe godt på ham, trenger ikke sende han ridende naken inn i frontlinjene, på en hvit hest heller. Så lenge han går rundt i leiren, leker kammerat med soldatene, så skulle det gå bra.

Du har rett i at en død prins, ikke er en god prins :p

8450828[/snapback]

Enig, de burde sende Charles til Irak isteden :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...