Gå til innhold

Syncmaster 940BW - grei skjerm?

aklla

Anbefalte innlegg

Bare for å ha sagt det: jeg har ikke peiling på skjermer.

men det er på tide å bytte ut den gamle 19" crt skjermen jeg har før den brenner opp...

jeg ser de har en skjerm på ukens tilbud på komplett, men synes egentlig oppløsningen er litt lav, 1440x900 (har 1600x1200 nå)

er dette en skjerm å satse på?

eller har du forslag andre skjermer kanskje?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322224&cks=WYO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser at det ikke er så alt for høy oppløsning på 19", på jobb her kjører jeg 1600x1200, men så ligger de nok i en annen pris-klasse også da...

men skjermen er grei ellers?

eller burde jeg gå for noe annet?

btw, skjermen jeg har nå er ADI MicroScan P900...

Lenke til kommentar

Skjermen er helt grei, brukte den på den gamle jobben og hadde ikke noe problemer med den.

Jeg kjører selv 1600x1200 både på jobb og hjemme, men ligger i en annen prisklasse enn den skjermen du beskriver her.

Jeg ville gått for denne skjermen nå som den er på tilbud, med mindre du ønsker å betale en god del mer for å få større oppløsning og andre småting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
God til spill?

8522679[/snapback]

God til spill.. De fleste som spør om det sikter til etterslep eller ikke..

Og det varierer veldig fra person til person når det gjelder hva vi oppfatter av etterslep..

Noen kan syntes en skjerm er helt horribel, mens andre ikke merker noe..

Dog er jeg alltid skeptisk til kjøp av en LCD-skjerm som koster noe særlig mindre enn 2500kroner hvis de er 19", 3000kroner hvis de er enda større.. Men det er kun fordi jeg stiller litt krav til ting jeg kjøper, og jeg har vært borti så mange "dårlige" skjermer når det gjelder LCD..

Så jeg holder meg rett og slett unna det jeg klassifiserer som "billig" skjermer..

Kompisen min kjøpte en eller annen Philips 19" LCD-skjerm til 1900kroner var det vell, fra Netshop.no.. Og bilde er så ufattelig blafft, svart er jo mer grått osv.. Føles så uskarp, og får rett og slett vondt i hode av å se på den for lenge.. Samme var det med en Samsung skjerm hos en venninne av mamma (det var vell en av de aller billigste 21" LCD-skjermene)..

Tror nesten det kunne vært bedre å se på de siste og litt dyrere CRT-skjermene hvis du ikke har mer penger enn 2000kroner og vil minst ha 19" stor skjerm.. Hvert fall med tanke på gaming..

Men det er altså bare meg :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...