Space_Shoot Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 Heisann! Kom med noen gode tips til hva jeg skal gjøre for å få best mulig bilder. Bør jeg bruke jpg eller raw format? Jeg bruker manuelle hvit innstilling, raw, og har den der snurre knappen oppå på P. Pøs ut med erfaringer, folkens. Lenke til kommentar
jonia Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hei! Har en litt nyere modell av kameraet ditt,og lurer på hvorfor du trenger bedre bilder... Vel, ofte bruker jeg auto-innstillinger på det meste, og får som regel godt resultat. Om natten benytter jeg night shot modusen. Da må du holde kameraet helt stille pga. sen lukkertid (anbefaler stativ eller et annet fast underlag). Da blir nattbildene utrolig bra faktisk! P innstillingen er jo også grei å bruke, her kan du vel stille manuell hvitbalanse om du vil, men min erfaring et at automatikken klarer dette jevnt over temmelig bra. Selv synes jeg bildene jeg tar blir meget gode, viktig er det jo også hvordan du komponerer bildene dine. Dette krever erfaring og fotokunnskaper, jeg har det ikke, men merker at jeg stadig blir bedre. Ofte kan mye gjøres i et bildebehandlingsprogram også, dersom bilder blir litt mørke, øker jeg intensiteten i bildene og resultatet blir som oftest meget bra. Bruk anti-røde øyne funksjonen på kameraet. (har du flaks får du noen bilder uten røde øyne... ). mvh Jonia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå