Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke åpnet porter! Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en dedikert server til spillet Armed Assault, som krever port 2302 åpen. Problemet er at, det virker som at jeg ikke får åpnet denne porten, basert på serverens tilbakemeldinger.

jeg har en Linksys WRT54G og Lyse fibernett.

Jeg har prøvd å forwarde porten, skrudd av alle brannmurer og satt DMZ til lokalIP, men dette hjelper ikke noe.

Er det noen enkel måte å sjekke om porten er åpen?

EDIT: Forandret emnetittel.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet dette på jobbe, og da fikk jeg kontakt med via de vanlige portene som port 80 osv. Hjemme derimot, får jeg ikke kontakt via noen porter? Hvordan kan dette ha seg? :no:

Siden viser at disse portene er stengt, selv om jeg har forwarda de, skrudd av brannmurer og avast, samt jeg har satt DMZ til lokal IP? Dette kan da ikke stemme?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

EDIT: Beklager dobbeltpost. Skulle redigere, men når jeg først er igang.

Jeg har nå lagt inn siste firmware til Linksys WRT54G, men til liten hjelp. Er det noen som vet hvordan jeg kan få åpnet porten? canyouseeme.org melder porten stengt, sammens med alle andre jeg prøver! :mad:

Er det noen her med så pass peiling, at de kan hjelpe meg å få løst dette problemet? :ermm:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

spørs hvilken adsl leverandør du har.

Eksempelvis er Get (chello) sære på porter og har full kontroll på modemet ditt, og stenger omtrent alt av porter under 2000

dette ble jeg fortalt av en som jobber der., jeg har prøvd å bruke feks port 2400 og da virket det jeg pleier å kjøre på 21

Lenke til kommentar

Eksempelvis er Get (chello) sære på porter og har full kontroll på modemet ditt, og stenger omtrent alt av porter under 2000   

dette ble jeg fortalt av en som jobber der.,  jeg har prøvd å bruke feks port 2400 og da virket det jeg pleier å kjøre på 21

8459394[/snapback]

Som over har jeg LYSE Fiber.

Tror jeg må ha statisk IP for å kunne åpne porter. 10 kr i måneden.

Lenke til kommentar

Nei, det trenger du ikke. Jeg sitter på min Lyse linje med en WRT54GS, og har lest at enkelte firmware revisjoner kan være buggete, eller at enkelte ganger skjer en misslykket flash. Noen sier at man må bare prøve å flashe på nytt inntil det funker, men jeg oppdaget at en cold start/reboot av routeren etter at man har åpnet/lukket porter pleier å hjelpe.

Ellers anbefaler jeg tredje-parts firmware basert på Linux, a la DD-WRT. Linker til en tidligere tråd der jeg har postet linker til relevante sider om det: DD-WRT Firmware tråd

Når jeg leste changelog'en til DD-WRT og Micro-WRT firmware'ene, skjønte jeg at det var mange flere muligheter i WRT54*(*) serien av routere enn først antatt (og oppdaget flere mangler og feil i Linksys sin egen VXWorks "suppe" enn jeg først trodde og). Min router er dønn stabil, og jeg har kjørt den 24/7 i litt under ett år nå, uten en eneste frakobling. ;)

Lenke til kommentar

dette ble jeg fortalt av en som jobber der.,  jeg har prøvd å bruke feks port 2400 og da virket det jeg pleier å kjøre på 21

8459394[/snapback]

Som over har jeg LYSE Fiber.

Tror jeg må ha statisk IP for å kunne åpne porter. 10 kr i måneden.

8461294[/snapback]

fast ip er ikke nødvendig for å åpne porter.

Mulige andre feilkilder utenom feile instillinger i ruter kan være:

- Du har mer enn èn ruter i nettverkt. Om det er tilfellet må portene rutes i BEGGE ruterene, eller du må slå av ruterfunksjonliteten i eèn av dem, slik at behovet for dobbelt-forwarding forsvinner. Det er forøvrig hlt unødvendig å bruke ruterforksjonaliteten i begge ruterene dersom du f.eks. har en for trådløst bak rutermodemet ditt.

- Du kan ha VPN oppsett eller lignende aktivert på din internettkonto som da effektivt vil gjøre at du ikke har kontroll over dineegne porter fra din egen ruter. Spør din ISP om det er tilfellet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...