kaoo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hei, jeg lurer på hvordan man kan endre partisjoneringsmetoden til de forskjellige diskene.. Den ene disken som jeg vil bytte fra er satt som hovedoppstartspost (MBR), som da gjør at jeg ikke kan formatere den helt, og gå over til den andre Leste et sted at jeg skulle prøve å reparere windows versjonen, men det jeg må vite er hvordan jeg bytter på hvilken disk som skal være hovedoppstartspost. mvh kaoo Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 BIOS velger du det. Eller ved hjelp av jumperne på HDD'en Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg tipper at "hovedoppstartspost" betyr System. Det er partisjonen med oppstartsfiler. Og at du har det typiske problemet at Windows er på en annen partisjon. I så fall kan du se bort fra svarene i post #2. Du må først vite hvilken partisjonstype du har på Windows partisjonen. Det ser du i Diskbehandling. Hvis Windows er på en Utvidet partisjon så er det vanskelig å få den til å boote. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå