Gå til innhold

Premiere Elements 3.02. og Vista

Anbefalte innlegg

Skriver litt om mine erfaringer med Pr. Elements 3.02 og Windows Vista.

Har tidligere jobba med med Studio 8 og 9 og tildels opplevd store problemer med crash, når datamengdene har blitt litt store, riktignok med en litt eldre maskin. (1,3 ghz. fra ca 2000)

Leste på nettet at Premiere Elements skulle være mye mere stabilt kjøpte dette for en tid siden. Har plukka ut ca. 1,5 timer med ferieopptak fra i fjor sommer som jeg importerte inn og laget dvd-menyer (ca 4 "sider" med 6 stills")

Dette er kanskje et litt krevende prosjekt (?), er vel en ca 370 enkeltscener , *.prel fila blir på ca. 18 mb.

Erfaringa etter noen timers jobbing: Crashing svært ofte!!

Gjentatte meldinger om at programmet beklageligvis lukker seg etc. (Har selvsagt lagt inn update 3.02 som skulle være viktig for Vista-brukere)

Har heller ikke klart å komme gjennom en hel dvd produksjon- beste forsøket gikk til litt over 50% (Alt ressurskrevende Vista saker avslått)

Hardware fra høsten 2006 skal egentlig være mer enn tilstrekkelg:

- Intel dualcore 6300

- 2 gb. minne

- Geforce 7600

- Rask raptor 150 gb disk med Windows og programvaren på C:) og lager disk på 400 gb.

Tilslutt la jeg inn Programmet på en XP partisjon jeg har på lagringsdisken, satte på dvd til mappe produksjon i for et par dager siden, alt gikk greit uten problemer. Men et nytt forsøk på brenning til DVD i XP ga "memory allocation error"

Noen som har fått til krevende prosjekter i Vista uten crashing?

Er det bare jeg som får Premiere Elements til å crashe? :(

Endret av Tore_99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...