Andyphon Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Fikk noen linser en blitz og en lysmåler. Tamron 1:3.8 80-210 cf tele macro linse som er ganske gammel, men virker fin i optikk og slik. Fikk også en Nikkor 28mm 1:3.5 linse som er gammel den også, denne digger jeg fordi den er så lett, og liten. Fikk også en Soligor N/AF 36mm Extension Tube som smetter på rimelig lett. Pluss en Afgatronic 261B Blitz.... og en En lysmåler jeg ikke aner hvordan jeg bruker Er alt dette crap? Kan jeg kjøpe en slik bajonett ring og få makro bildet ut av den 28 mm? Har også en 55 mm som jeg fikk med kamera.. Mvh Andy Lenke til kommentar
joostein Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Det eneste av utstyret du nevner jeg har erfaring med er Nikkor 28 f/3.5 (finnes i alle fall to versjoner av denne jeg har en med et lite bakre linseelement). Med tanke på bildekvalitet er dette en av mine absolutte favoritter selv om den ikke er særlig lyssterk og selv om jeg ikke får lysmåling med den på min D70. Den er veldig skarp med nydelige kontraster og en superb fargegjengivelse. I følge Bjørn Rørslett (www.naturfotograf.com) skal versjonen med det lille bakre linseelementet være en av hans favoritter når det kommer til IR-fotografi, dette har jeg ikke prøvet ut selv. Så om du kan overleve uten lysmåling er det absolutt et objektiv jeg ville holdt fast ved. Edit: Her er et eksempelbilde (det er redusert til "nett-størrelse" så skarpheten kommer kanskje ikke så godt frem, men det gir iallefall et visst inntrykk av dynamisk omfang, kontraster og fargegjengivelse). Endret 23. april 2007 av joostein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå