sparks Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har opprettet en fotoblog, hvor jeg legger ut nye bilder jeg tar. De fleste bildene som er der har jeg aldri postet her, så fint om dere tar en titt og sier hva dere syntes Forsmak: (trykk på bildet for å komme til bloggen) Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg syns det var veldig flott jeg. Godt balansert mellom fokusert og ufokusert. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Enig med Toska, det er et veldig fint bilde. Fin stemning og en god følelse av ro.. Likevel er himmelen for utbrent til at bildet kan kalles perfekt.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Syns bakgrunnen ble for lys i forhold til blomsten. Her kunne du brukt blits på svak styrke for å kompensert for dette. MEn bildet var fint og fine farger. Polafilter? BTW, grr, finner ingen exifdata... Ka utstyr har du brukt? Kan du poste exifdataene? Endret 23. april 2007 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Hehe, takk Polafilter ja, EOS400D med en Sigma 10-20mm Vil du ha alle detaljene? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 hehe, neida, det holder dette! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg syns forgrunnen ble for mørk, og bakgrunne for lys. Blitz eller en reflektor ville ordnet susen. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Håper dere faktisk leser innlegget, da det er flere bilder der. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Håper dere faktisk leser innlegget, da det er flere bilder der. 8456259[/snapback] Det er vanskelig for oss å gi kritikk til alle bildene dine. Plukk ut 2-3 stykker, og post de her. Kall de bilde#1, bilde#2 osv. så folk kan tydeliggjøre hvilke bilder man snakker om.. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 På en måte er det "snodig", litt feil liksom, å se denne typen motiver med så liten dybdeskarphet - men det er noe tiltalende med det likevel, som jeg ikke klarer å sette fingeren på.. Kanskje det bare er det at de bryter med "reglene". Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) På en måte er det "snodig", litt feil liksom, å se denne typen motiver med så liten dybdeskarphet - men det er noe tiltalende med det likevel, som jeg ikke klarer å sette fingeren på.. Kanskje det bare er det at de bryter med "reglene". 8459668[/snapback] Fair enough, men dog har han klart det bedre på blant annet dette bildet.. EDIT: Ser at du har fjernet Exifen fra bildene dine. Hvorfor det? Kan du poste Exifen, kanskje? Endret 24. april 2007 av Gissan Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 EDIT: Ser at du har fjernet Exifen fra bildene dine. Hvorfor det? Kan du poste Exifen, kanskje? Ja, hvorfor det? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Pent bilde, men uten skyene i bakgrunnen som gjør hele det fredelige motivet så urolig, kunne det ha blitt enda bedre. Bare å stå på, sparks Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Fair enough, men dog har han klart det bedre på blant annet dette bildet.. Jeg tenkte på alle bildene samlet, men kanskje aller minst på det du refererte til. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Fair enough, men dog har han klart det bedre på blant annet dette bildet.. Jeg tenkte på alle bildene samlet, men kanskje aller minst på det du refererte til. 8463302[/snapback] Trodde du mente det han hadde postet her jeg.. Sorry, my mistake.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Har ikke fjernet EXIF dataene sånn med vilje, men om dere ikke har et utrolig behov for det, orker jeg ikke bruke tiden på å finne de frem, om dere skjønner! Har oppdatert fotobloggen idag, med nye bilder. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Har oppdatert fotobloggen idag, med nye bilder. 8464056[/snapback] Fortsatt for liten dybdeskarphet, synes jeg.. Sett blendertallet opp, så fikser det seg, vet du.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Poenget er jo at jeg vil blende ut bakgrunnen. Jeg er faktisk bevisst på hva jeg gjør når jeg tar bilder Vil ha forgrunnen i fokus Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Poenget er jo at jeg vil blende ut bakgrunnen. Jeg er faktisk bevisst på hva jeg gjør når jeg tar bilder Vil ha forgrunnen i fokus 8464088[/snapback] Greit nok at du vil ha forgrunnen i fokus, og det får du også med blendertall 11.. Jeg har aldri sagt at du ikke er bevisst på hva du gjør når du tar bilde, hvor har du det fra? Du ber om kritikk, og jeg vurderer bildene dine etter hvordan jeg ville gjort det, og gir kritikk deretter.. Og likevel går du til motangrep og forteller meg at du har gjort det bevisst. Jeg forstår jo såpass, og skjønner at det ofte et greit med lite dybdeskarphet for å fremheve en fokusert forgrunn, men når bakgrunnen blir så lite skarp at den, ene og alene, ødelegger et i første omgang fantastisk bilde, bør man kanskje ta seg til motmæle og roe blenderen ned litt. Igjen, dette er min subjektive mening, og jeg har ikke sagt at du skal gjøre det på den måten jeg mener er best, men ikke kom her og si at jeg ikke kan ha mine egne meninger om ting du faktisk har bedt om min kommentar på. Punktum. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Var overhodet ikke meningen å komme med et motangrep, beklager om det ble oppfattet sånn, men ville bare forklare at jeg har gjort det bevisst! Og jeg takker for kritikken, for det er klart ting kan gjøres annerledes enn hva jeg kanskje der og da syntes var spennende! Skal så absolutt ta med meg det du har sagt videre! Men jeg har da aldri sagt at du ikke kan ha egne meninger. .. Punktum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå