Gå til innhold

Spill PC til konfirmasjonen :D


Anbefalte innlegg

Heii! Har surfa litt nå, og har kommet fram til at dette skal være en brukbar spill pc? Egentlig så trenger jeg bare en bekreftelse på at det er et bra kjøp, og at alt funker sammen. Jeg har tenkt til å overklokke CPU og kanskje RAM.

Kom gjerne med et forslag til en billigere pc med samme ytelse. Takker for alle svar :D

Jeg bruker maks 20.00kr

 

Asus GeForce 8800GTX

Intel Core 2 Duo E6700

Asus P5N32-E SLI

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB ATA100

Nec AD-7173

Thermaltake Soprano DX Sort m Vindu

Thermaltake Toughpower 750W

Samsung Syncmaster 226BW

Logitech Z-2300 2.1

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

 

Jeg vil prøve å kjøpe alt på maks 2 steder, så jeg ikke må betale så mye frakt.

 

Jeg har følgende spørsmål:

 

Vil mitt 8800GTX få plass i kabinettet?

 

Vil jeg kunne kjøre Flight Simulator X på max innstillinger med bra framerate?

 

Har dere noen andre forslag til noen bedre oppsett?

 

Burde jeg vente til 8900GTX kommer ut, og heller kjøpe det grafikkortet? (Kjøper ikke pc'n før i juni)

 

Burde jeg heller kjøpe 20" skjerm for bedre ytelse i spill?

 

Bør jeg kjøpe en annen CPU vifte en den som er orginal på E6700? (Vil kjøre stabilt på 3,4ghz)

 

Hvilket 8800GTX kommer med best bundle, og har alle kortene samme ytelse? (Vil ikke ha AquaTank eller XFX's XXX version.) Vil prøve å handle så mye som mulig hos SHG og PSdata

 

Jeg er glad for alle mulige tilbake meldinger, å håper på svar ;)

Endret av Geisner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det nesten helt urelevante svaret: Når du bruker 20k på ny PC tviler jeg på at 200-300 kr i porto er den store sorgen. Og du vil nok spare det inn ved å se deg rundt på andre butikker.

 

Skjerm? Hvorfor skulle en 20" gi bedre "ytelse" enn en 22"?

 

Skjermkort: Alle sammen har mer eller mindre samme ytelse (med mindre du ser etter en fabrikk-overklokket utgave da), og bundle involverer vel som regel kun forskjellige spill. Som, det bør nevnes, er ofte gammel som fy. ;)

 

Vil du klokke bør du kjøpe en annen kjøler enn stock, men stock burde funke for litt småklokking i helgene.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vert deg ville jeg nokk kjøpt en litt bedre cpu vifte, f.eks en zalman 9500. Det er en konge vifte, har den selv. Men angående skjermkort så er det greit og kjøpe nå, de 8900 korta kommer til og være dyre som fy, men snart kommer jo ATi med nye skjermkortt også, burde ventet på de å se va de kommer ut med. Men over til 8800 kortet igjen, synes du burde velge et av kortene fra gainward, de er mest klokkevennlige med stock kjøler, Jeg har et gainward geforce 7950 standard speed i mhz 500 klokket det til 600, med overklokkings tool som fulgte med på driver cd'en, temperaturen endret seg bare noen grader fra 43-45 når jeg klokket og det med stock vifte.

Lenke til kommentar
Vel, det nesten helt urelevante svaret: Når du bruker 20k på ny PC tviler jeg på at 200-300 kr i porto er den store sorgen. Og du vil nok spare det inn ved å se deg rundt på andre butikker.

 

Skjerm? Hvorfor skulle en 20" gi bedre "ytelse" enn en 22"?

 

Skjermkort: Alle sammen har mer eller mindre samme ytelse (med mindre du ser etter en fabrikk-overklokket utgave da), og bundle involverer vel som regel kun forskjellige spill. Som, det bør nevnes, er ofte gammel som fy. ;)

 

Vil du klokke bør du kjøpe en annen kjøler enn stock, men stock burde funke for litt småklokking i helgene.

8449183[/snapback]

 

Glemte og si at jeg skal kjøpe en del ander deler, som mus, joystick, tastatur, musematte, og noen andre deler som er uinntresange, så 20.000 er vel litt i det drøyeste laget. Det blir vell mer 17k-18k.

 

Hvorfor skulle en 20" gi bedre ytelse enn en 22"`? Fordi en 20" kjører på mindre oppløsning, vill ikke det gi bedre ytelse i spill?

 

Jeg kommer ikke til å bruke 20k hvis komponentene går ned i pris, hvis du skjønner hva jeg mener :D

 

Takker for bra svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Styr unna Thermaltake Soprano. Ingen PC verdt nesten 20000kr skal inn i det plastikskvipet!

 

Om du vil ha et nesten identisk, men stilfullt kabinett går du får Coolermaster Wave, som faktisk er 100% metall.

 

Over Coolermaster har man Lian Li, disse er ultrakule, men dyre :)

 

edit:

Jeg ville også ventet med Lydkort til vi ser hva Asus Xonar kortet gjør. Det kan være at det kortet tar skikkelig knekken på X-Fi på lydkvalitet og surroundmuligheter. Kjøp gjerne et plain X-Fi kort til 500kr nå, om du ikke klarer å vente.

 

Om du skal koble lydkortet til skikkelige høyttalere kan det kanskje lønne seg å kjøpe litt dyrere enn X-Fi og heller gå for et M-Audio eller noe liknende.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...