Gå til innhold

Er Canon PowerShot S3 IS bra?

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte nettopp kameraet PowerShot S3 IS fra Canon til $315 paa amazon.com og lurer paa om det var et bra valg eller ikke? Jeg er ikke profesionell (husker ikke hvordan du staver det ordet) men ville ha et bra kamera. Var det et godt kjop? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok et helt greit kamera til "vanlig" bruk. Highlights er jo bra med manuell kontroll, en bra zoom og bildestabilisering + Canon farger som jeg personlig liker, men jeg ville ikke brukt noe kjappere enn ISO 200 (helst 100) og vært litt forsiktig med store kontraster (kameraet sliter litt med feilbrytning, som vises veldig godt i hjørnene hvis det er store kontraster) med mindre du har programvare til å fikse det eller er en kløpper i photoshop el.l.

Lenke til kommentar

Jeg har samme kameraet selv og kan si at ja det er et bra kamera,``alle`` andre tester sier forøvrig det samme.

Kjøp deg oppladbare AA batterier med lader snarest,helst batterier med 2000 milliampere eller mer,gjerne 2700...

Autofokusen er rask,men er ikke så spesielt god til å fokusere i dårlig lys,det er stort sett det eneste negative jeg har opplevd med kameraet mitt...

I dårlig lys hjelper det å sette fokuset i øynene til folk slik at hjelpelyset treffer pupillene,da blir lyset reflektert og kameraet klarer å fokusere.

Ellers kan du fokusere steder som er litt mer belyst og ved ca. samme avstand som motivet/det du skal ta bilde av,flytte kameraet dit du vil ha det mens du holder fokuset/utløserknappen halvt inne og så tar bildet...

Kameraet er veldig enkelt å bruke og video delen er meget god med fin stero lyd.

Du har gjort et bra kjøp og prisen var fin den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...