Gå til innhold

IGN anmelder FEAR. PS3


ohlala

Anbefalte innlegg

The textures on walls and even your character's hands are muddy, the cutscenes are filled with bland, rigid characters and at times the office buildings your running through seem downright empty. Even the well-done rooms fail to impress. On the search for stray troopers and vicious machine gun-toting robots, you'll enter a dark, condemned apartment and throw on your flashlight, but as the circle of light passes over filthy armchairs and abandoned tables, new shadows aren't created. The flashlight isn't creating light; someone's just turning up the brightness in a circle on the screen.

 

Load times are also a little bit of ridiculous tossed into this over-the-top game. As you move between chapter sections, the game will recap your upcoming objectives and load the next part of the mission. In the beginning, you start to think the load times are a bit too long, but they only get worse and most rank somewhere between thirty seconds and a minute. Granted, you won't have to worry about a load until the next section of the game, but the creeping load bar is going to upset folks who remember playing and loading F.E.A.R. seamlessly on the PC and the Xbox 360.

 

Simply put, the PS3 doesn't hold a candle to the visuals found in the Xbox 360 version -- especially considering the handful of bugs that have dead soldiers getting stuck in walls and twitching on the floor. The detailed environments and clear draw distances aren't found on PS3. If you had never seen the other versions of F.E.A.R., you still wouldn't be impressed with the PS3's graphics, but compared to the PC and 360, this version is graphically dead in the water.

 

 

 

7.0  Presentation

The menus are stylized and the story is interesting, but I could have done without the lengthy load times.

 

5.5  Graphics

They're not bad, but they're simple. Is this what the next generation is supposed to look like?

 

9.0  Sound

I haven't been in a slow-motion particle weapon fight yet in real life, but when I am, I hope it sounds this cool.

 

8.5  Gameplay

It's just fun to play. Leaping over ledges, raining bullets on your enemies and watching them rag doll dance in SloMo is beyond cool.

 

8.0  Lasting Appeal

If you fall in love with the gameplay, Instant Action mode, online play and leaderboards are going to have you ghostbustin' for a while.

 

8.1

 

Det var en del diskusjon om F.E.A.R. 'XB360/PS3 Comparison' HD tråden

Som jeg svarte der så var det best å vente til spillet kom ut.

 

Quotes fra F.E.A.R. 'XB360/PS3 Comparison' HD tråden

Ja, det var overraskende når man tenker på de bildene vi så for 1 måned siden.

 

Veldig positivt! Det hadde nok ein god del å gjere med at dei siste screensa har vore av utruleg dårleg kvalitet.

 

Sidan det ikkje kjem nokre bra spel på ei stund no ser eg ikkje vekk ifrå at dette kan kjøpast.

 

Forøvrig endå eit spel som føyer seg inn i blant vellykka ports! Trur seriøst tendensen er i ferd med å endra seg. Det at Sony har blitt mykje flinkare til å gi utviklerstøtte i form av verktøy osv. ser ut til å ha verka

 

eg venter til det kommer noen offisielle videoer

Fint om F.E.A.R blir like bra på PS3, men det blir en nedtur om kvaliteten blir dårlig som bildene viser

Men da kan dere bare skylde på det er en port da

 

Det finnes ingen trailere/ingame video fra PS3 versjonen. Siste bildene som ble lagt ut bare for noen uker siden ser helt crappy ut

Så plutselig dukker denne her opp

Jeg venter til det kommer noen offisielle trailere/ingame video så kan vi starte og sammenligne hvem som er best

 

Er du bitter allereie før spelet har kome ut?

 

Ja bare du å vente så lenge du vil. Dette er video fra ps3 versjonen, beklager å skuffe deg. Hvordan forklarer du henvisningen til sixaxis tastene? Er det noe gamevideos.com har faket inn i filmen?

 

Det er i værtfall utrolig morsomt å ta frem disse videoene om det viser seg at xbox 360 versjonen er mye bedre enn ps3 versjonen, men når ps3 versjonen er bedre eller like god så er det plutselig så veldig teit med disse videoene. Jaja who cares! Tror nå at de som hadde tenkt å kjøpe Fear til ps3 er glade for at spillet ikke endte opp som en dårlig port.

 

Så du synes ikke at det er verdt å få med seg at ps3 versjonen ble like bra som xbox 360 versjonen, når alle bilder og videoer for en måned siden viste at spillet ble en dårlig port?

 

Siste bildene er 10 April og det er 1 uke siden

VI venter til spillet kommer ut så kan du fortsette denne diskusjonen

 

Vel la oss fortsette denne diskusjonen dere :)

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The flashlight isn't creating light; someone's just turning up the brightness in a circle on the screen.

Auda, er det mulig å i det hele tatt gjøre det sånn i 2007? Det der er jo flashlight modus a la 1995 eller noe.

 

Utrolig.

 

Ellers så er jo dette et skoleeksempel på hvor vanskelig det er å dømme ut i fra stillbilder og filmsnutter. Noe som jo folk er veldig glad i å gjøre.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Kan ikke Sony/MS/Nintendo nekte å gi ut spill til sin konsoll?

I såfall hadde det vært bedre om Sony hadde nektet å slippe dette før det så ut som ett spill ifra 2007!

Regner ikke med så alt for mange kopier av dette blir solgt, og med all den negative "hypen" dette får på det wide web gjør det kanskje mer "harm than good"

Lenke til kommentar

Nå får jo spillet en rimelig god karakter da, så helt galt kan det jo ikke være med tanke på gameplay. Men det høres jo forferdelig dårlig ut på grafikk fronten i forhold til pc/360. Føyer seg inn i rekken av dårlige ports til ps3, ser ut som en del utviklere sliter med å få orden på sakene på dette punktet. Ikke bra.

Lenke til kommentar

Grafikken var ikke akkurat grådig bra på 360 heller, så det vil ikke ha fryktelig mye å si for opplevelsen nei. Det er stemningen som gjør dette spillet bra, et spill som viser at grafikk ikke betyr alt. Selv om grafikken kanskje er dårligere så er den ikke så dårlig at stemningen blir ødelagt.

Spillet begynner å "dra på åra" også, så det er vel ikke den store konsollselgeren til ps3. Virker som utgiverne har gitt det ut bare for å ha det på ps3 også uten å legge altfor mye i det.

Lenke til kommentar
Grafikken var ikke akkurat grådig bra på 360 heller, så det vil ikke ha fryktelig mye å si for opplevelsen nei. Det er stemningen som gjør dette spillet bra, et spill som viser at grafikk ikke betyr alt. Selv om grafikken kanskje er dårligere så er den ikke så dårlig at stemningen blir ødelagt.

Spillet begynner å "dra på åra" også, så det er vel ikke den store konsollselgeren til ps3. Virker som utgiverne har gitt det ut bare for å ha det på ps3 også uten å legge altfor mye i det.

8449913[/snapback]

 

Grafikken er flott på Xbox 360. Har spilt PC versjonen med alle instillinger på maks og det er ikke store forskjellen

Lenke til kommentar
Eg synes det er rart at spelutviklarar vil sleppa eit produkt som er so pass mykje dårlegare enn orginalen som vart sluppen på PC.

 

Sidan X360 -> PS3 ports blir dårlege, rett og slett. Korleis er det andre veien då? Er det noko som indikerar at eit spel på PS3, som er bra, vil verta dårlegare på 360?

8449936[/snapback]

 

Nei

Svaret er enkelt. GPU til Xbox 360 bruker en helt annet system enn den som sitter i PS3. Med eDram og Unified Shader Architecture til xbox 360, så må spillet gjøres helt om til PS3 for at den skal fungere.

Da blir ofte resultatet dårligere, da mye av de nye finessene må vekk

 

Port fra PS3 kan faktisk bli bedre på Xbox 360 om de utnytter Unified Shader Architecture og eDram til Xbox 360 versjonen

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
Svaret er enkelt. GPU til Xbox 360 bruker en helt annet system enn den som sitter i PS3. Med eDram og Unified Shader Architecture til xbox 360, så må spillet gjøres helt om til PS3 for at den skal fungere.

Da blir ofte resultatet dårligere, da mye av de nye finessene må vekk

 

Port fra PS3 kan faktisk bli bedre på Xbox 360 om de utnytter Unified Shader Architecture og eDram til Xbox 360 versjonen

Som ohlala sier så er det mye vanskeligere og porte til PS3 enn noen annen konsoll.

Men med litt tid vil nok disse portene også se like ut, bare se på Oblivion!

Lenke til kommentar
Men sidan desse arkitekturane er så forskjellige, har eg faktisk vanskeleg for å forstå korleis ein port ifrå PS3 skal bli så mykje betre, enn ein port som går andre vegen.

Fordi det er lettere og kode ett spill til 360 sin arkitektur enn til PS3's sin Cell prosessor bl.a.

Lenke til kommentar
Så, det dykk seier, er egentlig; Multiplattform? Gå for X360? Foreløpig i så fall.

Men sidan desse arkitekturane er så forskjellige, har eg faktisk vanskeleg for å forstå korleis ein port ifrå PS3 skal bli så mykje betre, enn ein port som går andre vegen.

8450021[/snapback]

 

Fordi GPU og arkitekturen er ganske gammel hos PS3 (GPU)

Den er kjent og tilføyer ikke noe nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...