monzilla Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Fikk en telefon fra en meget bekymret kamerat som hadde vært i nærheten av dette fordømte fotballbråket i Bergen i dag. Han fortalte at en av politimennene hadde sagt at de skulle legge ut bilder av disse hooligansene. For min del kan de gjøre hva de vil, men spørsmålet er om de har lov til det? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Sannsynligvis er ikke det lov så lenge det ikke dreier seg om en etterlysning av kriminelle. De er vel kanskje kriminelle noen av de, men om det kan bevises er noe annet. Jeg vet dog ikke sikkert. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Takk for svar, høres forsåvidt riktigere ut, men jeg tror han tjommien min ville bli litt mindre bekymret av et litt mer konkret svar Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Tror det lyder noe sånt som at sålenge kompisen din ikke er hovedfokusen(han er midt i en folkegruppe/i bakgrunnen/whatever) og bildet er tatt på offentlig plass and so on, så er det generelt sett lov å publisere bildet. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Tror det lyder noe sånt som at sålenge kompisen din ikke er hovedfokusen(han er midt i en folkegruppe/i bakgrunnen/whatever) og bildet er tatt på offentlig plass and so on, så er det generelt sett lov å publisere bildet. 8470144[/snapback] Han blir jo i hovedfokus når han blir avbildet med en gjeng fotball hooligans. "Normale" mennesker ville jo holdt seg langt unna slike folkemengder. Kommer helt ann på bruken av bildet, men det er jo mulig å be om at bildet avmerkes med at de fotograferte ikke har noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Nei altså om det er 3-4 personer inkludert han, greit nok, han er vel kanskje i hovedfokus da. Men om det er en betydelig(nok til at han ikke stikker seg ut for noen som ikke kjenner han) mengde så vil ikke jeg påstå han er i hovedfokus. Men for all del, skader ikke om han ringer avisen og sier fra at han vil helst ikke bli avbildet. Kan hende jeg tar totalt feil for den saks skyld. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Nei altså om det er 3-4 personer inkludert han, greit nok, han er vel kanskje i hovedfokus da. Men om det er en betydelig(nok til at han ikke stikker seg ut for noen som ikke kjenner han) mengde så vil ikke jeg påstå han er i hovedfokus. Men for all del, skader ikke om han ringer avisen og sier fra at han vil helst ikke bli avbildet. Kan hende jeg tar totalt feil for den saks skyld. 8486276[/snapback] Ringer en bjelle om vær varsom plakaten her.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå