Gå til innhold

Hvordan kan en dot.no side bli mye verdt?

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til at en dot.no nyhetsside tjener rått på sine internettsider, når de ikke har særlig mye mer å tilby enn oppdaterte og ferske nyheter 24 timer i døgnet?

Selvfølgelig er det lett å forstå at et selskap som driver med denne type nyhetssider tjener svært bra, når de tar opptil 50 - 75 øre per visning. Men, hvor mye ville deres internettsider vært, dersom de ikke fikk inn annonsepenger?

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor enkelte nyhetssider bli solgt for store summer, når slike internettsider er altfor enkle å lage og oppdatere. I den lange stund som jeg har tilvennet meg it-teknologier og bot-agents inkl. portalteknologier, kan en nyhetsside webdesignes og lages på under en dag. Aftenposten.no, vg.no og dagbladet tjener selvsagt mer på sine papirutgaver enn onlineversjonene. Nettavisen.no satser stort på å bli norges mest populære nettavis, noe som de bortimor har vært. Men, hvorfor skryter mange av nettavisen.no?

Uansett hvilke meninger andre har ang. denne nettavisen. Er jeg nå igang med å satse stort på min egen online versjon, som skal ha oppdaterte nyheter 24 timer i døgnet, tilby gratis sms tjenester, webhosting, email-hosting inkl. email.adresse, og mange andre gratistjenester. Jeg har beregnet på å bruke mindre enn fire dager x 12 timer daglig, på å bli ferdig med internettsidene.

Alt man trenger for å lage en god internettside med mye nyttige tjenester, finner man lett på download.coms` internettsider, på lik linje med de uttalige gratis cgi scripts man finner til gratis bruk.

Jeg skal ikke drive med noe kommersielt på disse nyhetssidene, og regner med at det vil føre til mange brukere. Nyheter vil ha samme kvalitetsinnhold, som hos norges største online aviser. Sider som mine frivillige journalistvenner vil bruke på å skrive nyheter, er at de benytter informasjon ifra mange utenlandske nyhetetssider og innelandssider, og til slutt skrive kvalitetsnyheter utifra det. Høres dette ok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Du minner meg om Nordmenn i Spania som så absolutt skal starte firma, losers alle sammen, så jeg ønsker deg lykke til!

Blir morsomt å se hva du kan klare.

Lenke til kommentar

Du minner meg om Nordmenn i Spania som så absolutt skal starte firma, losers alle sammen, så jeg ønsker deg lykke til!

Blir morsomt å se hva du kan klare.

Commodore 64 C

0,985MHz @ 1.4Mhz m/ vannkjøling

Haha..

Du har NESTEN en 1mHz CPU, men har overklokka den til hele 14mHz? wow...

(, er komma - . er skilletegn)

..allikevel, gHz kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...